Jak hodně chytrá je tato domácnost? SMART HOME TOUR [4K]

  zhlédnutí 51,962

Petr Mára

Před 8 měsíci

Děkuji společnosti Yatun, výhradnímu distributorovi systému Control4 pro ČR a SR, za podporu při natočení tohoto videa a možnost jejich řešení otestovat.
Web: www.control4.cz
IG: control4_cz_smarthome
FB: control4czsk/
#control4_cz_smarthome #spoluprace
🔥 Odběr kanálu
csposts.info/flow/SgFxc7dM_mjQIC0zxn1zqw
☝🏼 Doporučené aplikace, služby a gadgety, které používám, včetně slev ☝🏼
👉🏼 kit.co/petrmara 👈🏼
Kamera a střih: Marek Niessner
👉🏼 marek_niessner 👈🏼
👉🏼 marekniessner.com 👈🏼
Odebírej můj newsletter
👉🏼 www.petrmara.com/#newsletter 👈🏼
Více:
petrmara
petrmara.page
Ask.fm/petr_mara
petrmara
petrmara.com
Hudba: Jordyn Edmonds - Tell Everybody
👉🏼 soundcloud.com/jordynedmonds/tell-everybody 👈🏼

Komentáře
Petr Jendřejas
Petr Jendřejas Před 12 dny
Homekit jsem objevil nedávno, po několikadenním bádání jsem šel do Ikea Tradfri, uvidíme jak moc dobrá to byla volba :-) když mě to bude moc bavit tak dokoupím homepod mini abych mohl vše ovládat vzdáleně.
Tomáš Koutný
Tomáš Koutný Před 28 dny
Jsem sice starší pán, ale náš dům jsem začal automatizovat, ne však za použití komerčních řešení. Hodně jsem přemýšlel o nějakém systému, ale právě kvůli vzájemné nekomatibilitě a provázanosti s cloudy mimo domácí síť jsem zvolil průmyslový standart. Mohu použít PLC jakéhokoliv výrobce a HMI kterýkoliv a pomocí archaického protokolu ModBus propojím cokoli s čímkoliv. A pokud náhodou nejde nejen internet, ale i domácí síť tak to nevadí, vše funguje i autonomě, a pokud by náhodou lehlo některé PLC tak to taky nevadí, pořád to funguje po staru - ručně, což když lehne nějáký centrální systém, tak si ani nerožnete světlo...
Petra zOlomouce
Petra zOlomouce Před 2 měsíci
Všechno jsou to naprosto zbytečný blbosti.
Petr Rapčan
Petr Rapčan Před 5 měsíci
Zajímavé. Dost často řeším s lidmi kolem sebe toto téma a je na to krásné přirovnání vařečky a kuchyňského robota. Chci míchat těsto v kuchyni. Vezmu vařečku a míchám. Ano, je to fyzicky náročnější, ale mé svaly pracují, plíce a srdce se posilují. Ano, může mi prasknout vařečka, ale ještě mám 3 další. Bukové, možná mi vydrží celý život. Soused má robota. Robot je s nálepkou made in China. Musel na něj vydělat, už ho reklamoval, pálí elektřinu na provoz a prý dnes jede do fitka, aby už s tou jeho figurou konečně něco udělal. Jede autem, tankuje, parkuje, po cvičení se sprchuje. No, závěrem bych dovolil otázku: Není krásné míchat těsto vařečkou při krásném víkendovém odpoledni? :-)
jiří Šeps
jiří Šeps Před 7 měsíci
Zdravím, není to tak dávno co jsem fantazíroval právě o domě kdybych měl neomezený budget :) Tam tedy nešlo vyloženě o elektroniku, ale o různé automatické větrání atd. Dospěl jsem k názoru, že aktuálně není (a pravděpodobně ani nebude) na trhu řešení které by vyhovovalo všem, vždy je to o tom jak si to vymyslí vývojář, tam vidím potom toto profesionální řešení jako jedinou cestu, protože to dokáží udělat specificky podle požadavků a zároveň na míru k danému domu/bytu. Tohle je stejné jako s autama či jiným,i věcmi. Vývojáři se je snaží udělat tak aby vyhovovali co nejvíce lidem, čímž se jim, ale snižuje potenciál. Já věřím pevně tomu, že profesionální úpravy domu, se budou časem snižovat a nakonec to bude jako když si dnes objednáme třeba instalatéra
Michal Chaláni
Michal Chaláni Před 7 měsíci
parada a toto vsetko vie moja malina za 60e
wiky1008
wiky1008 Před 8 měsíci
Já mám teprve krátkou dobu nový byt, sice jen 1+1, ale chytrými hračkami se ho snažím vybavit. Zatím mám jen Smart TV, Nanoleaf Canvas LED panely, Twinkly světelné řetezy vánoční (využívám je celoročně na osvětlení baru v kuchyni a regálu v pokoji). Dále mám Whirlpool 6th Sense Life troubu vše v jednom (mikrovlnka, horkovzduch, gril), kde si přes mobil nebo displeji na troubě vyberu program vaření, recepty nebo manuálně nastavím vše a průběh vaření i konec sleduji na mobilu :-) na který mi přijde i notifikace. Chtěl bych nějaké chytré repro, dveřní zámek (to potřebuji i nové dveře) a lustr do kuchyně + nějaké chytré žárovky. A ještě regulátory na topení mám v plánu. Líbí se mi ty ovládací panely, takže uvažuji nad pořízením nějakých dvou menších ipadů třeba z aukra a nastavit si na nich Homekit a dát do držáků :-) Takže Tvá videa sleduji moc rád, protože vidím spoustu inspirace i pro Home Office atd. Jen bych ještě rád našel zaměstnavatele, který nějakého zaměstnance hledá, kdo bude pracovat z domova :-)
Martin Šimoník
Martin Šimoník Před 8 měsíci
Ty scénáře jsou imho jediný způsob, jak mainstreamu ukázat proč dávat prachy do smart věcí. Že to není o tom ručně pustit vysavač přes appku, když jsem v práci, ale že pustí sám, když jsem v práci apod. Jinak to lidi vidí jako složité věci pro nadšence.
Honza eu
Honza eu Před 8 měsíci
HLAVNÍ OTÁZKA JE PROČ MÁŠ DVOJE HODINKY?
Petra zOlomouce
Petra zOlomouce Před 2 měsíci
Jedny jsou chytrý a druhý hodinky jsou hloupý.
Peter Lacuš
Peter Lacuš Před 8 měsíci
Osobne asi najviac využívam simulovaný východ Slnka na farebnej žiarovke od Xiaomi. Celkom pekne to funguje ako budík (hlavne v zimných mesiacoch). Plus mám ešte pár diaľkovo ovládaných predlžovačiek aj s meraním spotreby. Tiež od Xiaomi. Celková investícia bola asi 60€. Nie je to dokonalé, ale za tie peniaze som vcelku spokojný.
Ondra Aron
Ondra Aron Před 8 měsíci
Momentálně jsem v pronájmu ale až půjdu do vlastního tak určitě s nějakým profesionálnějším řešením než jen homekit, takže tyhle videa vítám. Nicméně mi to video přijde lehce povrchní ale asi to bude tím, že se o chytrou domácnost zajímám a tak tyhle "běžné věci" znám.
David Morys
David Morys Před 8 měsíci
LOXONE 4EVER :)
Honza Sedlák
Honza Sedlák Před 8 měsíci
Jeste doporucuji chytrou domacnost od Loxone.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Osobne jsem sel naprosto opacnou cestou. Nejprve smarthome jako takovy (nadrazeny system Teco Foxtrot - mimochodem, pokud je mi znamo, integruje ho i Control4). Nasledne mym cilem bylo dostat vse prave do Homekitu. Jedine tam mi to dava smysl - ovladani napric cele domacnosti z jednoho mista (respektive z mobilu, tabletu, hodinek - a samozrejme hlasem). Tlacil jsem na vyrobce, aby implementoval reseni podpory, protoze nema smysl mit 10 ruznych aplikaci (tu na ovladani zaluzii, tu na ovladani vysavace, tu na otvirani dveri, tu na nastavovani topeni,....). Vyrobce vyslysel a nejenom, ze je k dispozici "prevodnik" do Node-Redu, ktery osobne pouzivam (implementuji v nem i dalsi zarizeni, napriklad Ewelink, Broadlink, kamerovy system od Hikvision...), ale nasledne vse pres MQTT preklapim pres Homebridge primo do Homekitu. Vysledkem je, ze vsechny prvky (zasuvkove okruhy, svetla, pohybove senzory, detekce otevreneho okna/ventilacky, hlavice, IR ovladace spotrebicu, kamery) mam ve finale v Homekitu, kde si s nimi clovek muze vzajemne hrat a propojovat je, v zavislosti na case ci udalosti. Opravdu velmi rychle se zvyka na to, kdyz si jde clovek v noci na toaletu a cestou se mu rozsveci svetla na 1% v nejteplejsi bile, pripadne kdyz si muze s plnyma rukama tasek pri prichodu jen houknout na Siri, at mu otevre vstupni dvere. Z meho pohledu je tedy cesta naprosto opacna, nez byla zminena ve videu. Osobne nevidim vyhodu v "chytrejsim systemu", ale prave naopak integraci techto systemu prave do Homekitu. Slozitejsi sceny mohou byt programovany na urovni jednotky takoveho systemu, ale jednoduche veci bych nechal rozhodne na Homekit, kde si je clovek muze uzivatelsky libovolne menit. Nejvetsi devizou zustava prave integrace Siri primo v systemu a z toho plynouci vyhody vyreseneho ovladani hlasem a propojeni se vsim dalsim.
Michal Hurák
Michal Hurák Před 8 měsíci
Homekit je zaujimavy ale "drahy". Lepsie su riesenia na baze Zigbee protokolu ako je napr. Ikea, Philips Hue alebo Xiaomi. Aktualne som presiel na univerzalnu branu Homey kde mam 15 ziaroviek Ikea, cidla a vypinacei Xiaomi, repro Sonos a dalsie a vsetko to funguje cez jednu branu. Ta mi umoznuje napr. rozsvietit svetlo postupne z 0 na 70% ak senzor zaznamena pohyb a svetelnost je pod 35 luxov a po 30 sekundach necinnosti vypnut. Taketo cidlo stoji na Ali 15€ a ziarovka 10€ takze nic hrozneho. Ja to ale beriem ako hobby a zabavku.
shiny
shiny Před 8 měsíci
Nechapu rozdil. To samy, vcetne daleko sofistikovanejsich scen jsem si udelal v HomeKitu. Napr. jdu spat a zatazenim zavesu se ve spodnim patre spusti uklidovi roboti, vsude se zhasne, spusti se uspavaci hudba, zamknou se vchodove dvere, v loznici se zacne udrzovat nastavena teplota a vlhkost a vune na spani, atd, atd... Takze co bylo receny neni pravda, zadny vyssi level to neni, max je to mnohonasobne drazssi. Ja si to naprogramoval v HomeKitu sam...
Miroslav Poláček
Miroslav Poláček Před 8 měsíci
Vzhledem k tomu, ze mam rad minimalismus a jednoduchost, tak mi opravdu staci ten obycejny vypinac, ktery funguje (takrka) za kazdych okolnosti. Naopak, treba takova zabezpecovacka - u te ocenim, ze ji mam pod kontrolou kdekoli.
Štěpán Surý
Štěpán Surý Před 8 měsíci
:D když říkal cenu ovladače tak jsem Si to musel přetočit protože jsem nevěřil co říkal
Marek Stejskal
Marek Stejskal Před 8 měsíci
Za mně je tohle úlet pro pár vyvolenýchm. Mně dává mnohem větší smysl třeba Loxone, které mám doma. Řídím s ním topení, světla, stínění, hudbu a alarm. Jde tam i plno dalších věcí, ale tohle mi bohatě stačí a nestálo to takovou raketu.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
No a za me je zase Loxone pouze libiva zelena krabicka a jinak docela ulet :) Dle meho nazoru existuji lepsi systemy, ktere uznavam, nejsou treba tak jednoduche klikacky, ale zase maji sirsi moznosti v podobne/stejne cene .
radekbartuska
radekbartuska Před 8 měsíci
Loxone je dobrý, ale nemá použitelné audio a video nemá vůbec, takze treba pro me je uplne nepouzitelne. C4 je mnohem dál. Mám oboje doma vzájemně propojené a používám jen aplikaci C4
T F 2
T F 2 Před 8 měsíci
je to velmi zaujimave sledovat ako sa technologie stavaju sucastou kazdodennych cinnosti.dakujeme ze nam to priblizujes
Tomas Docekal
Tomas Docekal Před 8 měsíci
Doma používáme na audio / video Control4, funkční, ale konkrétně ovladání Apple TV vyžaduje občasný zásah (aktualizaci) technika, jelikož přestane fungovat. Na vše ostatní máme řešení Loxone (osvětlení, žaluzie, topení apod.), doporučuji.
Jan Javurek
Jan Javurek Před 8 měsíci
Ahoj stavim dum a budu mit podobne reseni od Inels. Takze az budu mit hotove dam vedet jak jsem spokojen s uzivanim
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
strejcd jak “vnejsi” (jako potencialni zakaznik), tak i vnitrni (insider informace). Proto pisu, ze bych se jim vyhnul hodne velkym obloukem. Je to naprosta zplacanina. Od dob, co chteli ojebat TECO, jehoz prvky pouzivali, to museli ted zplacat z ruznych veci a to je posledni vec, co chces mit v baraku. Pobav se s integratory ve svem okoli ;)
strejcd
strejcd Před 8 měsíci
@Martin Čert cau, ty jsi taky vsude 😀 ty mas s nima nejaky zkusenosti?
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
iNels bych se doporucil OBLOUKEM vyhnout. Proc chodit za kovarickem, kdyz muzete rovnou ke kovari? :)
Jan Javurek
Jan Javurek Před 8 měsíci
@strejcd jakmile bude vse hotove rad vam o vsem povim.
strejcd
strejcd Před 8 měsíci
mohu vedet, co vse to bude umet a kolik za to chteji? diky
OrdinaryLife
OrdinaryLife Před 8 měsíci
Petre sleduju vas dlouho a vase videa me neskutecne bavi! Nechcete zacit pouzivat port s mikrofonem pro zlepseni zvuku?
Van Vren
Van Vren Před 8 měsíci
Konečně se karta obrátila. Do teď jsem měl při každém tvém novém videu strach s jakou ,,must have kravinou" zase přijdeš a ono tentokrát určitě někdo nasadil brouka do hlavy tobě. Protože tohle musí být u tebe logicky další krůček. :D
KazaTel Ruda
KazaTel Ruda Před 8 měsíci
Lepší domácí kino,není chytrá domácnost , zabezpečení domu a video zvonek není, chytrá domácnost. Drahé hračky, které už dnes jsou staré a hloupé.
Martin Mach
Martin Mach Před 8 měsíci
Nepoužívám HomeKit, ačkoliv musím uznat, že to je cool takovéto řešení asi není pro mě. Mě by stačila pouze vzdálená správa a regulace, teploty, zásuvek, kamer. systém, atd. asi úplně nepotřebuji aby mi začala hrát hudba když si uvařím kávu, kterou ve finále nepiju 😃
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
A presne to popsane prave Homekit dokaze.
David Baránek
David Baránek Před 8 měsíci
Už je to skoro jak v krtečkovi 😄
Miki Šveda
Miki Šveda Před 8 měsíci
Prosím, co je to “profesionální” domácnost? Je snad kvalifikovaná nebo vyučená? Je to slovíčkaření, ale to spojení mi přijde nesmyslné.
Tomáš Gryc
Tomáš Gryc Před 8 měsíci
Určitě pokračování
Tomáš Gryc
Tomáš Gryc Před 8 měsíci
Control4 se mi velmi líbí Super video
Nezaujímaš Ma
Nezaujímaš Ma Před 8 měsíci
8:01 veľmi zaujímavé “reproduktory” 👍
Nezaujímaš Ma
Nezaujímaš Ma Před 8 měsíci
Koľko stojí ovládač? 17.000? Nerozumel som absolútne. 😂Asi 10 krát som si to pretočil.
velkej bob
velkej bob Před 8 měsíci
Nezaujímaš Ma ano 17k
RobiTV
RobiTV Před 8 měsíci
Je fajn ukázat takový nedostupný věci. Ale upřímně přínos to nemá žádný. Nedostupné věci jsou věci kvičemu. Možná tak na promo to Mára děla rad, promovat. Ale něco dostupného funkčního předat lidem je těžší cesta. Takže si udělejte obrázek vy. Jsou lepší levnější varianty domácnosti
Z Neuman
Z Neuman Před 8 měsíci
RobiTV Musim souhlasit na trhu je spousta jiných levných řešení Xiaomi Smart Home, Ikea a tady se představí tohle, věci které si stejně nikdo nekoupil to fakt nechápu 🤔 kam tím P.Mara směřuje
David ČUmba
David ČUmba Před 8 měsíci
Neco z toho my smysl dava, treba osvetleni, vetrani/topeni, zaluzie alarm atd, ale ten dalkovy zamek a sceny na tv me prijdou nic moc, protoze bych musel mit nastavenych asi 40 scen jen kvuli tv a to mi prijde nekomfortni to furt prepinat
Richard Sándor
Richard Sándor Před 8 měsíci
Človek to može brať aj ako investíciu a nevýšenie hodnoty bytu :)
Martin Sigut
Martin Sigut Před 8 měsíci
Mám rád řešení, které když nastavím, tak už se s tím nechci hrát, ale používat k ulehčení nebo zefektivnění činností... tohle se mi na první pohled líbí ;-)
STAN
STAN Před 8 měsíci
Mně například vadí že v Evropě nejsou dostupné všechny zařízení podporující HomeKit jako v USA. Tady v EU je to pořád jen o zásuvkách a vypínačích, barevných žárovkách nebo LED páskách. Tyhle věci jsou fajn ale když chcete "víc", máte smůlu. Ikea začala prodávat žaluzie - dobrý, když ale chcete "automatický zatahovač závěsů, nebo stropní větrák - smolík. Chytrá domácnost je fajn, moc mě baví. I s tím málem co je k dispozici se dají dělat kouzla. Těším se až všechny ty restrikce a omezení padnou a budeme si moci vychutnat vše co trh nabízí. Já jsem fanda chytrých domácností a na odpověď od @petrmara říkám HomeKit ANO. Kdybych vlastnil nemovitost za 5-10M patrně bych neměl problém (a rád bych) investoval 0,5M do kvalitní chytré domácnosti.
Juraj Mikláš
Juraj Mikláš Před 8 měsíci
mam doma napojene svetla a kurenie na homekit, ale pravdupovediac, nebavi ma to. skoro vždy mi je pohodlnejšie siahnuť po fyzickom tlačítku, než niečo hľadať v telefóne, v hodinkách, alebo hovoriť so siri. je to presne o tom sa predviesť, názorne ukázať čo sa dá, ale praktické použitie... ako ten príklad s ittt, áno rozsvietiť svetlo, keď pride email od sefa sa da, ale dajte mi niekto nejaké ittt čo reálne používate a čo nemá x výnimiek
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Tak ono zrovna co se topeni tyce, tam do toho bezne clovek denne nevrta. Nastavim jednou a funguji. Maximalne se provedou sem tam nejake lehke korekce. Sam jsem zjistil, ze cim mene se do toho vrta, tim lepe. Co se fyzickych tlacitek na stene tyce, tak si snad zacnu logovat jejich vyuziti, protoze se pomerne limitne blizi k nule :D
Richard Sándor
Richard Sándor Před 8 měsíci
@Juraj Mikláš viac scén a viac riešení pre každú príležitosť. nieje to tak zložité :D
Juraj Mikláš
Juraj Mikláš Před 8 měsíci
@Richard Sándor ved o tom hovorim, naco ti je podmienka ze ked odides z prace zapne sa vysavac, ked tu podmienku musis najprv aj tak aktivovat. ja si to este viem predstavit, ak by som zil sam, v nejakej rutine. ale vo velkom dome s velkymi detmi kde kazdy ma svoje poziadavky na sceny a casto tam prespavaju cudzi ludia je to skor na obtiaz.
Richard Sándor
Richard Sándor Před 8 měsíci
A presne na to sú tie scenáre, ideš domov z práce, už sa ti topí, ideš do práce, vypne sa topení. Napríklad, keď opustím prácu zapne sa vysávač, kým prídem domov je povysávané, akurát to nepoužívam často lebo mám psa a ten má hračky, ktoré sa zamotajú do vysávača :D
Lukas Kucera
Lukas Kucera Před 8 měsíci
vyborny video
Robert Gluon
Robert Gluon Před 8 měsíci
Zrovna zařizuji nový domek a po úvaze a pár zkušenostech nechci doma nic chytrého na čem závisí chod domácnosti. Jsou to super věci a moc se mi ty možnosti líbí, ale dům stavím na mnoho let. Rozhodně nechci řešit za pět let (což je ve stavebnictví jepičí věk a v technologiích hudba daleké budoucnosti), že mi nepřijdou updaty, přestane se používat třeba WiFi, Bluetooth atd. Nový telefon již nebude dále kompatibilní a tak dále. Takže po úvaze, kdy si stavím cihlový domeček jsem si žádný takový chytrý systém nepořídil, páč doufám v bezproblémovou funkčnost domu třeba dvacet let.
Robert Gluon
Robert Gluon Před 8 měsíci
@Tomáš Adamec Ano, elektroinstalace je připravená. S tím jsem počítal.
Tomáš Adamec
Tomáš Adamec Před 8 měsíci
To určitě nemusíte, každopádně chce to aspoň připravit elektroinstalaci, aby se do budoucna dala udělat.
Roman Petrla
Roman Petrla Před 8 měsíci
Hračky jsou určitě fajn. Ale vždy chci, abych vypínač, klíč, ventil... - nezávislý na software.
Ivo Vermousek
Ivo Vermousek Před 8 měsíci
jsem docela příznivec moderních technologií, třeba Alexu mám prakticky od té doby co existuje (dovoz USA), ale postupně vůbec nechápu na co by mi to mělo jako bejt. Na poslouchání muziky ? V téhle kvalitě? To fakt je problém zvednout zadek a jít zapnout světlo, nebo otevřít markýzu ? Fakt potřebuji ke kávě modré světlo ? Jednotlivé věci jako streemování na tabletu, ovládání televize mobilem, nebo spuštění robotického vysavače etc. aplikací beru, ty mě usnadňují život. To ostatní je nějak mimo mě.
Ivo Vermousek
Ivo Vermousek Před 8 měsíci
@Martin Čert pokud umíte číst a porozumět psanému textu, tak já taky ne (já to dostal)
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@Ivo Vermousek ja zase nechapu, k cemu by nekomu byla nejaka Alexa :D
Ivo Vermousek
Ivo Vermousek Před 8 měsíci
@Martin Čert nějak nechápu k čemu by mi bylo hlasové ovládání třeba přes Alexu u závlahy nebo u bazénu. To prostě nastavím a dál to neřeším . Já vlastně nevím o čem diskutujeme, já mám nadstavbu na tyto systémy ne přes Siri, či Alexu, ale přes tablet. Ale ani přes tablet mi to většinou nic neusnadní, tak to nepoužívám , máš-li to jinak , proboha ovládej to třeba telekineticky , když to to bude dávat smysl.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@Ivo Vermousek vsak me se svetla v noci rozsvecuji na zaklade PIR cidel. Prece nebudu nekde smatrat po stenach nebo se rozkrikovat, aby me slysel Homepod nebo AppleTV. Nicmene se porad motame kolem zakladni veci, nicmene do toho smart spada treba prubezne sledovani spotreby energii, plynu, vody, dale treba automatizovana zavlaha zahrady na zaklade dalsich cidel a treba i predpovedi ci hloubky vody ve studni, dale treba reseni filtrace bazenu, pH, chloru, uzavery vody, nucena vymena vzduchu pres VZT/rekuperaci a dalsi sofistikovanejsi veci, nez pohybovy senzor a svetlo :P
Ivo Vermousek
Ivo Vermousek Před 8 měsíci
@Martin Čert nepíšu, že to někomu nemůže dávat smysl, nebo jo ? Když to k životu potřebuješ pro mě za mě, ať tě třeba v noci na hlasový povel Siri něco třeba vycévkuje , aby jsi už nemusel ani vstát. Já to vyzkoušel a pro mě to není. Světlo může sepnout fotobuňka a hudbu poslouchám na opravdu drahé aparatuře do které bych Siri nepustil ani omylem (a není to problém streemuju v Hi-res). Když nedosáhnu na ovladač televize, mobil mám po ruce vždy a povel zadám přes i na toaletě . Každej od života očekává něco jiného, v pořádku.
Jan Nový
Jan Nový Před 8 měsíci
Aktuálně je zákazník jenom hejl který platí vývoj. Počkal bych minimálně 5 let.
František Havel
František Havel Před 8 měsíci
Opravdu ? Control4 odstartoval v roce 2003 s vývojem. František Havel, EXIRTA.CZ
Dominik Lesičko
Dominik Lesičko Před 8 měsíci
Mam rad technologicke novinky, ale toto je uz cez. Instalacia celej technologie je narocna, defakto mate doma jedno velke vypoctove stredisko. Ak vypadne internet tak ste uplne out a uz nehovorim o ludskej lenivosti. Co je na tom, ze clovek vstane z gaucu a zatiahne zaves. Nemusime vsetko robit z mobilu.
František Havel
František Havel Před 8 měsíci
Jste mimo, žádné středisko doma nemáte, instalace není náročná, jen přistupujete na jiný koncept, internet klidně může vypadnout na toto řešení to nemá vliv, dokonce i pokud odejde řídící jednotka tak moduly se mohou chovat autonomně, takže svítíte, topíte a je prostor pro to vyřešit problém, ale zatím jsem mrtvou jednotku neviděl za celou dobu. Instalace trvá 1-2 dny v normálním domě pokud je připravena kabeláž a silovina. František Havel, EXIRTA.CZ
Ondřej Zrůst
Ondřej Zrůst Před 8 měsíci
Chytrá domácnost, chytré hodiny, chytré telefony, chytré televize, chytrá auta. Neustále slyším, jak je něco chytré. A přitom jen lidi jsou debilnější a hloupější. Ptám se, k čemu je systém chytré domácnosti dobrý? No po shlédnutí videa mi to přijde celé absolutně nepotřebné.
Qerty
Qerty Před 8 měsíci
5:23 , ten pocit, když ti to zaznamená ducha
Milan Dzuriš
Milan Dzuriš Před 8 měsíci
ja mam všetko smart a ked napr. nejde internet tak to je najhoršie čo existuje že sa musim postavit a ist zapnut svetlo.
Jan Vintr
Jan Vintr Před 8 měsíci
navrhujeme poměrně drahé domy, ale zájem o chytré elektroinstalace je jen u cca 5% procent zakázek, většině lidí po hlubší úvaze dojde, že by ty možnosti nevyužili a skončí u něčeho jednoduššího nebo klasiky
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Ono je to podobne s tim, co se stavi - pro vetsinu lidi jsou PD nebo NED pomalu sproste slova, za me kuprikladu nutnost pri nove vystavbe. Bezni lide vubec neresi tyto veci a natoz aby resili smart instalace (nebo alespon minimalne pripravu).
Tomáš Lichý
Tomáš Lichý Před 8 měsíci
Medzitým ako si robíte smart domácnosť za desať tisíce, ja po zotmení spím lebo ma elektrárne vypojili, a riedim šampón s vodou aby vydržal dlhšie.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
To zni zajimave, da se nejak vycislit uspora? Jde mi o ten vysledky efekt: straveny cas vs. castka.
Fi Lip
Fi Lip Před 8 měsíci
Petře, bude nějaké video z vaší chytré domácnosti ? Děkuju
Šimon Burdych
Šimon Burdych Před 8 měsíci
Tohle budu studovat a mega se těším
Ondřej Dvořák
Ondřej Dvořák Před 8 měsíci
Jako něco z toho může být užitečné, ale něco z toho mi přijde už jako taková blbůstka pro totální lenochy. Furt mi přijde jednodušší se zvednout z toho zadku, udělat dva kroky a zatáhnout tu roletu rukou, než abych čekal takovou dobu jako na videu. Nebo to automatické naladění barvy světla (wtf?), puštění konkrétního playlistu a dalších věcí, jen když chce člověk relaxovat u kafe. Nevím teda, ale život je tak pestrý, že občas k relaxaci potřebuji takovou hudbu, občas takovou, občas chci mít ticho, občas chci něco dělat a občas vůbec nic. Dokud tam nebude nějaká fakt chytrá AI, tak to je takový "meh". 💁‍♂️ Co může být ale užitečné, je to automatické zhasínání/rozsvěcení světel dle pohybu v místnosti, kontrola zavření/otevření oken nebo dveří a nebo automatické zapínání topení, když se třeba vracím z výletu domů. 😊
Zdeněk Ch.
Zdeněk Ch. Před 8 měsíci
Velmi zajímavý koncept, ale nebyla zmíněna bezpečnost. Jak se například zachová zámek u hlavních dveří, když nebude elektřina? Jak je systém chráněn proti neoprávněnému vstupu zvenčí?
Control4 CZ
Control4 CZ Před 8 měsíci
Dobrý den, - k vašemu dotazu ohledně elektřiny v případě výpadku (po jeho dobu) přijdete o veškeré služby, které jsou na dodávce elektrického proudu závislé - stejně jako u "normálního" domu. Co se týká výpadku "chytré nadstavby", vždy máte k dispozici manuální ovládání kritických oblastí - záložní klíč od zámku dveří, nouzovou páčku pro otevření garážových vrat či motorizované bráně. Okna samozřejmě také můžete kdykoliv otevřít. Od montážní firmy vždy zákazník dostává "návod", ve kterém je vše uvedeno a tento scénář také se zákazníky vždy důkladně projde... Řídicí jednotka má záložní napájecí zdroj, který vydrží až desítky minut, což pokryje většinu výpadků, se kterým se běžně setkáváme (více než 90% výpadků trvá méně než 1 min). Celý projekt chytré nadstavby je zálohován a řídicí jednotka po obnově proudu vše opět nastaví přesně tak, jak jste před výpadkem měli. - ad bezpečnost Control4 vždy byla a je softwarovou firmou, která v průběhu času přibírá vlastní vývoj a výrobu také hardwaru. Oblasti zabezpečení se věnuje celý tým specialistů a je na vysoké úrovni. Máte na výběr z využití Control4 cloudovou službu (4Sight) anebo lze celý systém provozovat v lokálním režimu a pro dálkový přístup použít služeb VPN dle vaší preference... Pro prvotní přihlášení mobilních aplikací do systému má každý uživatel svoje jméno a heslo. Potom už aplikace spoléhá na zabezpečení telefonu, takže je vhodné zamykat obrazovku. Spojení se servery Control4 je zabezpečené šifrované pomocí standardních technologií jako je TLS (stejně jako zabezpečené spojení s internetovým bankovnictvím). Nepoužívá se žádné nebezpečné otevírání a přesměrování portů do vnitřní sítě apod. Na úrovni domácí sítě je vhodné pro větší bezpečnost zajistit přinejmenším oddělenou Wi-Fi síť pro hosty, případně pro zařízení dětí apod.
Martin Novotný
Martin Novotný Před 8 měsíci
Domácnost bude určitě chytřejší než autor popisku, protože napsat “jak HODNĚ chytrá...” snad nemůže ani Google translator...
Martin Pilný
Martin Pilný Před 8 měsíci
Zajímalo by mě, jak to je s bezpečností takové domácnosti.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Co presne je pod tou otazkou mysleno? Jake rizika realne spatrujes?
Pražská Plynárenská
Pražská Plynárenská Před 8 měsíci
I sebelepší zabezpečení je prolomitelné... hackovanim nebo sociálním inženýrstvím, způsob i cesta se vždy najde, otázka je komu to za tu cenu bude stát :) PS: jsou lidé, co mají klíč od dveří pod rohožkou a jsou i lidé, co mají heslo do wifi od výrobce, případně 12345678 nebo password...
SadAl0ne
SadAl0ne Před 8 měsíci
@Jan Steinmetz Jak působí na okolí? Neřekl bych.. Možná tak na tebe, ale jiní lidé na to mají názor úplně jiný, nebo žádný. Pokud na tebe působí tak, že je to podivín, tak to dokazuje spíš to co on říkal. Závist.
Frosty
Frosty Před 8 měsíci
@Jan Steinmetz Závisť je sviňa však? xd Aj ja nosím na jednej ruke apple watch (chytré hodinky) a na druhej elegantné a čo je na tom? Poznám veľmi veľa ľudí čo to má rovnako.
Garoshi
Garoshi Před 8 měsíci
Sice nepoužívám HomeKit ale řešení od googlu rozhodně mi to přijde zajímavé sám mám řešeny chytrou domácností světla topení či ovládání počítače. Ale nevím jestli kdybych ti peníze na to měl tak jestli bych spíš nezvolil řešení kde si vše nastavím sám tak aby to fungovalo jak chci já. Počítám, že sice by to chvíli trvalo ale vyšlo by to mnohonásobně levněji. Ale rozhodně co mě dost zaujalo byly ty zvukové desky.
JEKY
JEKY Před 8 měsíci
Neviem či si počul o emme ktorá je od českého vývojára ktorá by mala byť na ios a mala by vedieť po česky
Jenda
Jenda Před 8 měsíci
Nepoužívám nic, ale při studiu na ČVUT, kdy sedím téměř furt u počítače cítím celkem často potřebu dát si pauzu od technologií, a celkově elektroniky, kdy vypnu mobil a žiju chvíli ve světě bez elektriky. Nevím, jestli by něco takového bylo možné s chytrou domácností, kdy vím, že mě to obklopuje celou dobu.
Tgamer 1166
Tgamer 1166 Před 8 měsíci
Ahoj, nevíte někdo jak se jmenuje ten chytrý ovladač mám doma 4 ovladače (jeden k recieveru, jeden k tv, jeden k satelitu a jeden k apple tv) a tohle řešení by se mi moc líbilo, jen nevím kde jej hledat. Děkuji
Tgamer 1166
Tgamer 1166 Před 8 měsíci
Pavel Kromer Děkuju za tip, ale už mám ojednanou řídící sestavu od control4. Ale uznávám že ten logitech v té hliníkové verzi taky není od věci, navíc s jeho cenou 4k si jich můžu koupit 7.🤣
Pavel Kromer
Pavel Kromer Před 8 měsíci
Podivej se na logitech harmony. Levnejsi a funguje vyborne
Tgamer 1166
Tgamer 1166 Před 8 měsíci
Jakub Jezek ,moc děkuju 👍🏻
Jakub Jezek
Jakub Jezek Před 8 měsíci
Jedná se o Neeo ovladač. www.control4.cz/ovladac-neeo/. Je však potřeba řídicí jednotka od Control4, alespoň EA-1 www.control4.cz/produkty/ridici-jednotky/#varianty
Jiří Vykydal
Jiří Vykydal Před 8 měsíci
Zdravím, Control4 používám několik let a dle mého názoru je to zdaleka nejlepší systém pro řízení domácnosti. Výborná integrace s veškerou audio/video technikou, propojení se zabezpečovacím systémem, scény, čidla, zavlažování, komunikace s fotovoltaikou, bazénem, kamerovým systémem atd. Jeden ovladač na všechno, kdykoliv vzdálený přístup. Bohužel je to vykoupeno opravdu vysokou pořizovací cenou...
Stanislav Grundza
Stanislav Grundza Před 8 měsíci
U nás doma jsme staromódní rozsvicíme a zhasínáme si sami hudbu si taky pouštíme sami a když chceme režim kino tak musíme zatáhnout sami závěs a dokonce i na wc se musíme utírat sami nemáme doma záchod co vám vystříká díru a pak vysuší používáme toaleťák Alexu ,Siri , ani Google nemáme neumí to Česky tak to nechceme já sice žiju v Rakousku a umím perfektně Německy a Alexu bych si mohl objednat za pár korun z Amazonu , ale já se nechci podřizovat elektronice to musí ona mě a když ne tak to nechci třeba taky proto máme i auto na diesel a ne elektroauto , protože to se mi neumí přizbůsobit a já nejsem trpělivý člověk pro mě je i 5 minut čekání katastrofa a abych čekal až se auto nabije a plánoval cestu kde můžu nabít to fakt ne tak takhle nemoderní jsme u nás doma.
delkolko
delkolko Před 8 měsíci
mě by zajímalo co bude ten člověk dělat když například nepuůjde elektřina ?
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
A co bude delat bezny clovek, kdyz mu nepujde elektrina? Zrejme asi uplne to same. Sam mam doma 5ks UPS (celkem 28ks 12V/7Ah akumulatoru) a to mi par "minut" v pripade preruseni dodavky energie dopreje. Nicmene se toho planuji zbavit a chci prejit na bateriove pole se solary.
N0603y
N0603y Před 8 měsíci
Pravděpodobně takhle draha domácnost může mit záložní baterii v případě výpadku proudu ne?
František Havel
František Havel Před 8 měsíci
Control4 je super, děkuji za video Petře! Udělali jsme několik implementací u zákazníků, nyní čekáme na certifikaci showroomu. Pokud hledáte integrátora tohoto řešení v západních čechách jsem tu pro Vás -> WWW.EXIRTA.CZ ;-), facebook.com/exirtacz/
Lukáš Oulický
Lukáš Oulický Před 8 měsíci
@František Havel t
František Havel
František Havel Před 8 měsíci
Hodně věcí a scénářů začne dávat smyls až při "vyšším" stupni integrace, základ je vytápění, stínění a osvětlení, ale následně co dokážete s integrací alarmu (pohybových čidel resp. stavu prezence), dveřních kontaktů, elektrických zámků jako je NUKI, přístupových čteček či interkomů s kamerou a přepojení např. na mobil ať jste kdekoliv, o ovládání vjezdových a garážových vrat ani nemluvím, velmi pěkně je integrace např. rozpoznáváním SPZ nebo i rozpoznávání obličejů. Integrace hlasových asistentů přidává opět další rozměr, stejně jako je integrace audio a video, ano je to dražší, ale je to špička, nepočítám ani řešení se solarních panelů či nabíječka pro elektromobil. Tahle věc je velké lego, spousta integračních nástrojů na výrobce, drivery, moduly, možnosti scriptování v LUA. Má to výkon, styl i výsledky.
Alda Preclík
Alda Preclík Před 8 měsíci
Můžu říct, že skrz tvoje videa mě začal fakt fascinovat i třeba takovej apple, přesto že jsem do nedávna neměl ani mac a iphone si pravděpodobně nikdy nekoupím (na mac už nedám dopustit) 😅🤷‍♂️ Tvůj novej formát je pecka a přestože mě některý technologie třív zas až tak nezajímaly - např. el. auta - teď se kouknu na cokoliv co vydáš, protože máš skvělej projev a fakt dobrej edit 🤞Jen tak dál 🙏🏻
kerysek
kerysek Před 8 měsíci
HomeKit používám, jen zápasím se scénami, nějak nemohu přijít na to jak to nastavit aby to fungovalo tak jak bych si představoval 😂.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@kerysek tak to bude pouze jednoduse otocena podminka, ne? :)
kerysek
kerysek Před 8 měsíci
Martin Čert když chci aby mi světlo rožlo když přijdu domu, tak mi zhasne, když odcházím tak mi rožne. A ještě jsem němel čas se s tím více zaobírat
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
A co tu predstavu blize popsat? ;)
Drahoslav Taragel
Drahoslav Taragel Před 8 měsíci
vysvetlí mi niekto tie dvoje hodinky ? 😂😂
Al Capone
Al Capone Před 8 měsíci
Drahoslav Taragel na Maradonu 😂
Jakub Pekař
Jakub Pekař Před 8 měsíci
Mně osobně se tato chytrá domácnost líbí o dost více než ty hračky jako apple home....
Brace
Brace Před 8 měsíci
Jsem asi jediný, ale ve škole tohle programujeme, tak by mě dost zajímal software a zároveň hardware, jak to mají programově sestavené a co používají za systému. Třeba jestli používají systémy KNX a odesílají to do vzdálených serverů (vím, bylo zmíněno ve video, že lze tuto domácnost používat i offline) nebo jestli mají nějakou centrální místnost, která to vše zpracovává nebo jestli má každý senzor svojí výpočetní paměť a nebo jestli je každý senzor Slave pod ostatní senzory atd. Já vím demence z povolání, ale tohle je zrovna co mě zajímá :D. Tak by mě zajímalo, jestli když si k ním přijdu prohlédnout tuto místnost, tak jestli budou schopni odpovědět. Když se ještě zaměřím k systémům, tak se toho dá použít opravdu mraky třeba z nejlevnějších Raspberry + Arduino a není to těžké naprogramovat, PLC Allen-Bradley (tento se používá i v průmyslu) a nebo i PLC Tecomat, Jablotron (základy), ale je toho opravdu mraky. Takže opravdu mě zajímá celkově technická stránka, když se ještě podíváme na ten ovladač, tak ten by se mohl udělat z raspberry :D. Děkuji tomu co to dočetl, až sem a alespoň trochu jsem ho zaujal :D
Miroslav Prýmek
Miroslav Prýmek Před 5 měsíci
@Martin Čert > Druhou veci je, ze srovnavat robustnost takoveho reseni napriklad s prumyslovymi PLC asi moc nejde. Tak ono moc nejde srovnávat věc za X peněz a věc za 10*X peněz, že :) Pointa je v tom, jestli je v daném použití ten rozdíl 9*X rozumná investice nebo ne (tj. úvaha nad tím, co mi PLC dá navíc). > resit, ze si v RPi zrovna postavila SD karta hlavu Tak logicky něco, co má být robustní, nebudu provozovat z SD karty, že. Buď systém nabootuju z jiného média, nebo koupím desku, která má jiné úložiště (např. Beaglebone, které btw existuje i v "industrial" variantě).
Brace
Brace Před 8 měsíci
@Martin Čert jj, neco takoveho mam, je to dobra vec
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@Brace prodava se deska, ktera se nasune do USB. Je to vlastne prevodnik USB SATA.
Brace
Brace Před 8 měsíci
@Martin Čert jn, to je celkem skoda.. nenasel jsem zadny adapter USB>SD piny, ale myslim, ze by slo udelat to. Pokud by jsme vzali blokova schemata sata kabelu/usb a udelali je tak jako to ma SD karta, tak by to teoreticky melo fungovat, ale asi hodne teoreticky :D.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@Brace je to nesmysl, system bezi primo z SD karty. Dokonce, kdyz chci pripojit SSD, tak stejne musim mit primarni system na SD karte, protoze z SSD nelze bootovat system, coz je dost skoda.
Johny Smetak
Johny Smetak Před 8 měsíci
Mám teda zatím jen chytrou žárovku (nejvíc používám východ slunce pro vstávání a západ slunce večer - to je super), ale rozhodně si nemyslim, že chytrej domov je zásah do soukromí.. Určitě tomuhle fandím a jednou můj dům bude umět sám větrat, upravovat teplotu podle toho, jestli jsem doma, atd. Ale pak jsou samozřejmě třeba argumenty, že nechceš, aby Ti pes rozkousal ovladač za 17k 😁
Z Neuman
Z Neuman Před 8 měsíci
Pěkný 😉 Proč se neotestuje něco dostupnějšího pro většinu lidí 🤔 např. IKEA, Xiaomi .... Já osobně používám řešení od Xiaomi (světla, zásuvky, čidla, ........) z počátečního nadšení jsem zjistil, že se bez toho dá žít také (jsem rád že jsem za to neutratil hromadu peněz). Pokud by se mi doma rozsvítila žárovka červeně pokud přijde mail od sefa, tak bych se dobrovolně nechal hospitalizovat na rok v Bohnicích 😃😢😱😱
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@Z Neuman no smart domacnost v podani Xiaomi zacina byt pekna zoufalost. Mam X prvku Aqara/Mijia a tim, ze jde vse pres cinsky cloud, tak se to zacina posledni dva mesice slusne receno slusne k**vit. Proto u techto prvku zvazuji, ze vyhodim Aqara hub, respektive, ze si rozchodim vlastni reseni pres RPi+ZigBee USB dongle.
Z Neuman
Z Neuman Před 8 měsíci
Martin Čert Ale jo souhlasím používám produkty Apple a kupodivu ta Smart domácnost od Xiaomi funguje k tomu perfektně nakoupil jsem k tomu čidla hlásiče žárovky zásuvky vysavač....... a myslel jsem si jak různé nastavím sceny, ale časem mě to nějak přešlo a využívám jen minimum. Je škoda že na tomhle kanále se testují jen předražené věci a P.Mara si neuvědomuje, že většina lidí nemá takové finanční možnosti jako on, na Xiaomi nedám dopustit za velice malé peníze mají kvalitní produkty 😉👍🏻
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Tak zrovna svetla od Yeelight (divize Xiaomi) me rozhodne davaji smysl. A to takovy, ze jsem postupne vyhazel uplne vsechny jine svetla a uz i treba v komore mam Yeelight 320. Nadsen jsem z nich i po letech, protoze se velmi zvyka na ty moznosti, co nabizi. Hlavne rezim Moon v noci.
Patrik Hofman
Patrik Hofman Před 8 měsíci
Ahoj Petře, měl bych dotaz. Teda.. I za odpověď od kohokoliv budu rád :D Potřebuji nutně nový telefon, moje sedmička už dosloužila a musím přemýšlet trochu "ekonomicky" :D takže vybírám mezi staršími modely Xs a Xr (přičemž mi větší smysl dává Xs, jelikož je dneska jen o 1000-2000 dražší než Xr) a nebo jestli si mám počkat, až vyjde ten nový "nástupce" SE - tedy SE 2, iPhone 9, iPhone, nebo jak to teda nakonec nazvou :D Měl bych za stejnou, možná spíš nižší cenu telefon s nejnovějším procesorem, ale zas by mě mrzela absence Face ID, bezrámečkového displeje apod. - nevím, jestli má ještě dneska cenu kupovat telefon typu 6, 6s, 7 a 8.. Díky za všechny názory.
Max Maxim
Max Maxim Před 8 měsíci
Kdyz budou mit ty novy movily ramecky tak bych kupoval bud x nebo xs
Ten Chytrej
Ten Chytrej Před 8 měsíci
Iphone 9
Petr Hájek
Petr Hájek Před 8 měsíci
Zajmave reseni. Dokazal bych si to predstavit za 10 - 15 let, az nebudu takovy hracicka :) Ted davam prednost Home kitu, Siri (uz by kurna mohla byt taky cesky), zkratkam a hledani idealni kombinace chytrych veci.. Zajimala by me taky bezpecnostni stranka tehle veci za pul mega.. Zvlast kdyz jsem slysel slovo cloud, tak se mi najezily chlupy..
Martin
Martin Před 8 měsíci
Ahoj všem, jednak parádní video a: ...vyzkoušel jsem u kamaráda "Chytrou domácnost", kdy SW byl kolem 1mio HW netuším atd. Nastavení s programátorem trvalo snad 1-1,5roku. Vždycky se udělala část, programátor nechal kamaráda třeba týden - čtrnáct dní a přijel znova. Jednak ani kámoš sám, nevěděl co mu jak bude vyhovovat. Na jednu stranu je to super, pustí se samo zavlažování trávníku podle venkovní teploty a vlhkosti trávy a podle toho kolik je nachytané dešťové vody. Umí se mu napustit vana + předehřát ručník na "žebříku" a pustit hudba. Z páry a tepla co je v koupelně si "Chytrý barák" vezme teplo a večer s ním topí, venkovní žaluzie na natáčejí podle slunce, na dálku si předehřeje podlahu u bazénu a přitopí si bazén aby když dojede z někama si mohl jít zaplavat atd. Všechno je super a bomba, ale co když "Baráku" Jebne v hlavě Vy si vlezete do sprchy a on na Vás pustí 90°C vodu? Nebo v noci ve spánku vás brutálně podchladí? Ano, je to možná trochu přehnané, ale všechno se dá nabourat a pořád je to "jen" technika.... Některé věci se mi hrozné líbí, ale mám taky trochu strach ;)
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Muj tchan ma moc pekne heslo: "nejhorsi smrt je z vydeseni".
Tech Lord
Tech Lord Před 8 měsíci
Používám Google home přes 2 roky a jsem stoprocentně spokojen
mimojid
mimojid Před 8 měsíci
Petre gratuluji, vase video splnuje stoprocentne kriteria teleshopping videa z osmdesatek. Good job! 😀
Vieweriko
Vieweriko Před 8 měsíci
Oproti tomuto žijem v stredoveku :D a som možno aj rád.
Jiri Kosek
Jiri Kosek Před 8 měsíci
Asi tak. Jeste tak mit sprchovy kout ktery ma ve stenach zabudovane feny a uz ani s r ucnike m nemusime zracet cas 😁😁😁
David Kohn
David Kohn Před 8 měsíci
Poucny video, pekna ukazka toho, co je dnes vsechno mozny, nicmene pro me tohle hodnotu a vyuzitelnost nema a neni to jen o cene, i kdyz pul mega, to je vazne ulet. Proste nejsem linej si pustit youtube rucne, zatahnout si zaluzie rucne, rozsvitit si svetlo rucne, atd. Domu se chodim hlavne umyt, najist a vyspat, na to nepotrebuju chytrou domacnost :-)
ivan zizka
ivan zizka Před 8 měsíci
Stejně největší problém je bezpečnost těchto systémů, protože jedním slabým místem dáváte někomu všechny informace o zvycích, ldy jste doma atd. Takže chytrý věci jsou super, ale nemusí to dělat vše.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@ivan zizka pro uplnost si dovolim upozornit, ze jsem majitelem jak Turris v1.1, tak i Omnia a trosicku o techto vecech ramcove nejake vedomosti mam. Urcite i v oficialni dokumentaci NIC.cz naleznete nekolik navodu, ktere jsem osobne psal a ktere pouzili. Troufnu si tedy rici, ze ma sit asi nebude zrovna prilis "hacker friendly", ale velmi rad dotycneho uvitam nejprve v honeypotu, kde mu dopreju vse plnymi dousky :D Otevirat si jakekoliv porty navenek uz obecne smrdi dost pruserem. A pokud si tam nekdo nasdili i kamerovy system, tak je to naprosty hlupak, ktery si to zaslouzi. Mimochodem, osobne bych mel asi vetsi obavu z toho, ze bude vyuzit router Asus, kterych diky Turrisum bylo objeveno nejakych 14.000 kousku, ktere tvorily botnet. Tedy argument, ze _neco_ muze byt zranitelne je takove klise. Nebezpecne totiz mohou byti i zapalky v rukou blbce. To neni argument proto, ze by je nemel normalni svepravny clovek pouzivat.
ivan zizka
ivan zizka Před 8 měsíci
@Martin Čert Ono se o tom nemá úplně cenu hádat, nejde o to že by někdo chtěl rozsvítit žárovku. Problém je, že jakmile se dostane někdo do vaší sítě, dokáže se prohrabávat systémem dál a dál až do doby než ho ovládne. Pak nemusí třeba útočit přímo na vás, ale může vás hardware použít například k dds útoku na jiné zařízení. Těch možností je strašně moc, doporučuji kouknout na kanal Martina Hallera, například o dostávání se do ip kamer. V dnešní době se skenují ip adresy a porty, tohle dělají roboti, kteří hledají zranitelnost, jakoukoliv.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
ivan zizka tak urcite, timhle se da argumentovat na cokoliv, ze to jde _teoreticky_ prolomit. On urcite nekdo bude prolamovat VPN, aby se dostal dovnitr (pominu, ze bych o tom byl stejne informovan), aby si mohl co? Podivat na uhrn destovych srazek? Nebo mi rozsvitit ve sklepe svetlo? Docela by me zajimalo, jak dratove teplotni cidlo NT1000 bude nekdo napadat a rad se o tom necham poucit.
ivan zizka
ivan zizka Před 8 měsíci
@Martin Čert myslel jsem potencoinálního útočníka (nikoli firmu která systém vyrobila), který by se chtěl dostat dostat do vašeho systému. VPN je super, ale není všemocná. Problémem je, že v dnešní době se velké množství zařízení vyrábí chytré, většinou tak, aby si zákazník zařízení pouze koupil, zapojil do sítě, připojil wifi a zařízení se nakonfiguruje samo. Bohužel tyto plug and play protokoly jsou obrovsky zranitelné. Dále se musí řešit zabezpečení komunikace mezi IoT zařízením a nějakým centrálním prvkem. Většinou je u těchto zařízení celkem tlak na spotřebu energie (aby vydrželi douho) takže výrobce nemám možnost využívat šifrovací algoritmy a musí dělat kompromisy. Každý systém má slabinu, a pokud se vyskytne nějaká chyba příklad v senzoru teploty, který je za oknem, může být tato slabina zneužít k napadení celé sítě. Nejlepší ochranou je update firmwaru na všech zařízeních, což je pracné a někteří výrobci tyto bug fixy nevydávají nebo už jednoduše výrobce neexistuje jelikož zanikl. Nechci aby tonto komentář byl brát útočně, ale chci ukázat i druhou stranu mince.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Mohu vedet, komu presne davame informace o zvycich? Sam mam takovy system doma, je plne pod moji kontrolou, zvenku s nim komunikuji pres vlastni VPN. Komu tedy co davam a co mi to vse nedela?
Dan P
Dan P Před 8 měsíci
Dik za video, ale vsechno co jsi tam ukazal krome tech repraku a vypinacu dela i muj dum a pouzivam k tomu amazon echo,logitech harmony a samsung SmartThings,philips hue.Byl bych rad kdybych to mohl pouzivat pod HomeKit ale tak daleko jeste nejsou.Alexa ma super routines.Jinak by rad videl vice videi o Smart home.
Tomas Konopac
Tomas Konopac Před 8 měsíci
MNO dělám elektro instalace už přes 30 let a moje zkušenost z automatizací a to jakoukoliv je že čím složitější tím víc nanic a tím kratší dobu to vydrží a víc peněz stojí servis :) Jinak řečeno chcete li hračku za milion s životností do deseti let tak si to kupte :) Jen vás chci upozornit na to že to ta osoba bude muset umět ovládat což 99% lidí co peníze mají umí sotva na 20 % funkcí a nakonec to končí tak že to nepoužívají :) Chcete li bydlet použije přiměřený počet obyčejných vypínačů a zásuvek kupte jednoduchý a spolehlivý alarm a samostatnou zámkouvou jednotku víc toho nekupujte :)
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Tak ja tedy nevim, ale zakladni PLC jednotka od Teco stoji nejakou desitku a co vim, tak na prvnich tecomatech funguji treba ruzne provozy (kotelny, bazeny, apod.) nejakych 30 let (vse v rezimu 24/7/365). Kde jsou tedy ty miliony a zivotnost 10 let?
Daniel Cerula
Daniel Cerula Před 8 měsíci
super video ale v tuhle chvíli to je pro mě zbytečnost ale nevadilo by mě to mít
Ludek Brantal
Ludek Brantal Před 8 měsíci
HomeKit používám, tohle je moc drahý a nudný. Rád si hraju. Mimo mísu, poslední dobou čím dál větší obsah a už to není ten starý malý CSposts kanál jako na začátku, kdy jsem hltal každé Tvoje video. Rád bych zase starého dobrého Petra, ale si mám smůlu. Děláš podle mě moc věcí.
MozkoŽrout
MozkoŽrout Před 8 měsíci
No zní to zajímavě ale taky jako celkem solidní proprietary privacy nightmare
Petr Morris
Petr Morris Před 8 měsíci
Pane Petr Mára , věříte, že vaše data nebudou sečteny.... To je Vám jedno ,že Váš soukromý život je ta tam.....
Martin Hanker
Martin Hanker Před 8 měsíci
Mám doma jen pár “chytrých” produktů a v podstatě neustále narážím na to, že můj (náš) život nelze automatizovat. Ne vždy chci kafe a k tomu muziku. Těch výjimek je pak tolik, že se mi vyplatilo automatizovat jen topení a náladové osvětlení...
Martin Hanker
Martin Hanker Před 8 měsíci
@Martin Čert 😂😂😂
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
S tou kavou je to taky docela zajimava vec. Donedavna melo Miele napriklad v ramci Miele Home moznost ovladat kavovar. A toto ovladani znamenalo, ze clovek na dalku muze zapnout a vypnout osvetleni salku. No neberte to :D :D Na dotaz, jestli to mysli vazne, tak rozhodne ano, pry by se nekdo mohl oparit, kdyby tam treba nedal salek a pustil na dalku udelani kafe :D
Milan Dzuriš
Milan Dzuriš Před 8 měsíci
neda sa to veľmi automatizovat by sme museli mat taku techniku ktora by nas čitala od A po Z že by vedela ked idem si spravit čaj a čo chcem k tomu napr. hudbu alebo dačo
Martin Hanker
Martin Hanker Před 8 měsíci
Václav Miler jj, na to se taky chystam. IKEA
Václav Miler
Václav Miler Před 8 měsíci
souhlas, možná stínění (rolety, žaluzie) což souvisí z části s topením.. toť vše
Film Music Channel
Film Music Channel Před 8 měsíci
Je tak chytrá jak jsou hloupí její obyvatelé.
altarxxl
altarxxl Před 8 měsíci
z technickeho hlediska je to velmi zajimave, ale z bezpecnostniho hlediska se mi to nezda nejlepsi a o cene ani nemluve ale jako technicky pokrok fajn
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@altarxxl rozumim, proste kdyz nejsou argumenty, tak je potreba nejak uteci. Mimochodem, celou dobu tu pisete a vyvolavate FUD, aniz byste to nejak konkretizoval. Ale on si ostatne udela kazdy nazor sam. U me uz jste ve skatulce tech, kteri hledaji problem u kazdeho reseni. Jen nerozumim tomu, proc ztracite cas necim, cemu se stejne chcete obloukem vyhnout...
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
@altarxxl takze si udelejme takovy konkretni priklad dvou situaci. Jedna situace s ovladanim pres iZarizeni a druha situace, s odemykanim dveri klasickym klicem. Tedy: 1) Prichazim k domu, do hodinek rikam "Hey Siri, open door", dvere se mi oteviraji. 2) Prichazim k domu, vytahuji z kapsy klice, vsouvam do zamku, odemykam a oteviram dvere. Takze v prvnim pripade spatrujete _problem_ v tom, ze nekdo diteti ukradne hodinky/telefon, prekona zabezpeceni vychazejici z TouchID/FaceID a odemkne si tak moje dvere a potom me kuprikladu vykrade. A v druhem pripade problem v tom, ze mi nekdo nepozorovane vytahne klice nebo si nedejboze vytvori kopii, vubec nespatrujete. Samozrejme, situace v prvnim pripade muze nastat, ale jake je % rizikovosti? A jake je % rizikovosti u druheho prikladu? Dle meho nazoru naprosto radove nekde jinde. Pripominate mi jiste lidi, ktere osobne davam do skupiny, jez nazyvam "dovedou najit problem na kazde reseni". Musite mit desne smutny zivot, vlastne zrejme zijete ve sluji a svitite si loucemi, protoze treba diky elektrine se da vyhoret, ze? :D
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
altarxxl a jeste musim zareagovat na ty pozary a vichrice. A v tomto prikladu ten s beznou elektroinstalaci bude delat presne co? Bude se mi smat, ze mi nic nejede? Ja kuprikladu letos budu z UPS prechazet na vetsi baterie a dobijet se budou sekundarne z FVE, takze si myslim, ze smat se nakonec budu ja..
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
altarxxl jaka heska? Hesla k cemu? Ja mam kuprikladu vse v Homekitu, tedy heslem je bud FaceID nebo TouchID. Takze utocnik mi unese jejich telefon i s ditetem a me bude jako nejvice trapit to, ze si rozsviti svetlo v detskym pokoji nebo ze mi prenastavi vytapeni? ;)
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Tim bezpecnostnim hlediskem je mysleno presne co?
Petr Morris
Petr Morris Před 8 měsíci
automatizace je průmysl ..... nic víc dáte data do systému......a máme Vás.....
Mongol Whatthefuck
Mongol Whatthefuck Před 8 měsíci
internetove pripojeni neni treba pokud jste uvnitr domacnosti kdyz se ji snazite ovladat. pokud si ale jezdite svym elektromobilem po nakupech a vypadne Vam v domacnosti pripojeni tak logicky nebudete schopni tu domacnost ovladat. takze pokud vam napriklad utocnik vyradi router tak kamery z chytre domacnosti nepouzijete
Petr Morris
Petr Morris Před 8 měsíci
Píčoviny, pouze jen velky bratr .....lidé bděte!!!!!!
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Octujete kolego, octujete?
Petr Morris
Petr Morris Před 8 měsíci
@Nadema123 Má připojení na net ? pokud ne... tak je to hloupá předražená píčovina , která je tu už dvacet let vymyšlená.... a tím to není nic co by bylo revoluční!!! rozhodně to nebude chytrá logika, tudíž program....který nastavíte...
Nadema123
Nadema123 Před 8 měsíci
Například Loxone všechnu logiku dělá lokálně uvnitř miniserveru přímo v domácnosti. Je to jedna z jejich výhod, žádná data nikam neposílají.
Pavel Kubička
Pavel Kubička Před 8 měsíci
Budeš se věnovat i řešení chytré domácnosti od LOXONU?
Zdeněk Havlát
Zdeněk Havlát Před 8 měsíci
Václav Miler to přece jen vypovídá o tom kdo to montuje ne o systému loxone.
Václav Miler
Václav Miler Před 8 měsíci
Zdeněk Havlát zkušenost ze staveb. Hloupý povýšený přístup.
Zdeněk Havlát
Zdeněk Havlát Před 8 měsíci
Václav Miler proč ne?
Václav Miler
Václav Miler Před 8 měsíci
jen to ne
mimojid
mimojid Před 8 měsíci
Pavel Kubička bude az mu zaplati :D
Tomáš Suchý
Tomáš Suchý Před 8 měsíci
Já mám podobnou věc od Loxone. Na rovinu jsem z IT oboru, a jinak si to do domu v životě nepořídím. Vše si "programuju" sám a nemusím být na nikom závislí s každou drobnou změnou. Taky mám zabezpečený přístup z venku tak, aby se sem nikdo nedostal - a že těch pokusů je. Taky je trochu jiný druh kabeláže, v podstatě v mojí novostavbě se těžko vrátím ke konvenčnímu řešeni. A pokud hlavní jednotka odejde, nejde jednoduše spojit dráty a svítit, topit atd. Ale komfort který to přináší je za mně super.
Petr Morris
Petr Morris Před 8 měsíci
Tak to tě lituji....
Swag Brothers
Swag Brothers Před 8 měsíci
Co se stane ve chvíli kdy vypadne El. Proud
Control4 CZ
Control4 CZ Před 8 měsíci
Když vypadne elektrický proud, tak samozřejmě přicházíte o služby, které na něm jsou závislé. Control4 je ale profesionální řešení, a od firmy, která vám ho nainstalujete dostanete "návod", co v takovém případě dělat. Vždy máte k dispozici klíče pro manuální otevření vstupu do domu/bytu, páčku pro manuální otevření garážových vrat anebo k motoru otevírání vjezdové brány. Okna můžete samozřejmě normálně otevírat... Výpadek elektrického proudu bývá nepříjemný pro všechny, ale ve více jak 90% bývá kratší než 1 minuta. Ŕídicí jednotka má záložní napájecí systém, který vydrží desítky minut. Důležité je, že po obnově dodávky elektřiny, vše hladce naběhne zpět. Nastavení vašeho projektu máte zálohované.
Hapin
Hapin Před 8 měsíci
Kdo má tento dům má na střeše fotovoltaiku a velkou baterii, která zajistí na pár dní dostatek energie :)
Filip Olšar
Filip Olšar Před 8 měsíci
Kdyz vypadne proud, tak se nestane vubec nic, uplne stejne, jako u normalni elektroinstalace...
Petr Morris
Petr Morris Před 8 měsíci
@Petr Pasic Ale jsou závislí a pak.........ubohé.... a co pak? naprosto nic.....
Petr Pasic
Petr Pasic Před 8 měsíci
Swag Brothers takoví lidé mají záložní zdroje 😎😄
Hapin
Hapin Před 8 měsíci
Sestra má asi všechno co LOXONE umí a je to fajt hukot. Ale já sám bych to nechtěl. Alespoň ne v takové míře. Je to podle mě do budoucna šílená další investice do oprav a tak.
Martin Čert
Martin Čert Před 8 měsíci
Do oprav ceho presne?
Igorko Žiška
Igorko Žiška Před 8 měsíci
Me by zajimal nazor na produkty co ted nabizi Ikea 😊
Zdeněk Havlát
Zdeněk Havlát Před 5 měsíci
Miroslav Prýmek geniální by to bylo, kdyby to dokázalo zachovat původní stav, takto je to úplně stupidní. Nikdo mě nepřesvědčí o tom, že geniální je když se mi rozsvítí celý dům při výpadku elektřiny.
Miroslav Prýmek
Miroslav Prýmek Před 5 měsíci
@Zdeněk Havlát Taky jsem si myslel, že to je nešťastná vlastnost, dokud jsem nepochopil její smysl - když vypadne centrální kontroller (ať už z jekéhokoli důvodu), dají se žárovky používat dál jako normální žárovky (vypínačem). Nemusí to být tak, jak píše Šotisko výš - že ovladač používám jenom občas. Můžu ho používat pořád, ale *v nouzi* se fakt hodí, že ho mít nepotřebuju. Není to nešťastná vlastnost, je to naopak geniální.
Zdeněk Havlát
Zdeněk Havlát Před 8 měsíci
Branislav Blaskovic ono to poodle me nejde nastavit pravé z důvodu, ze je to možný používat i bez té brány a proste je to nešťastná vlastnost, která to degraduje.
Šotisko Šotek Šotkis
Šotisko Šotek Šotkis Před 8 měsíci
To rozsveceni ma jasny duvod. Lide si to zapojuji misto zarovek do svetel, ktere vypinaji vypinaci a aplikaci pouzivaji jenom obcas na nastaveni intenzity. Proste je to pojistka aby nenastal stav, ze rozsviti vypinacem ale pak by museli jeste do Appky a rozsvecet v ni. Doba kdy zakaznik Ikea bude mit neustale napajena svetla a zhasinat pres SW jeste nenastala. Moznost to nastavit by byla fajn ale tady Ikea sve zakazniky neprecenuje.
Branislav Blaskovic
Branislav Blaskovic Před 8 měsíci
@Igorko Žiška Taktiež je možné, že cez nejakú originál Ikea appku to nastaviť ide. Ale to nepoužívam, kedže primárne mám všade Hue, tak používam Hue appku.
Jaroušek
Jaroušek Před 8 měsíci
A já si tady svítím svíčkami, no co no....
Petr Pavlík
Petr Pavlík Před 8 měsíci
nevím zda je Control4 nejchytřejší, nebo nejprofesionálnější, rozhodně patří k nejdražším :D
dogik
dogik Před 8 měsíci
Skvělé video Petře, sám já mám chytrou domácnost podobnou té ve videu a nemohu si to vynachválit. Tvoje videa mají vždy co nabídnout. Dávám like.
Chytrá domácnost podle Apple - HomeKit #2
17:05
Štístko a Poupěnka - Taneční písničky a pohádky
18:45
Štístko a Poupěnka
zhlédnutí 107K
BEN CRISTOVAO - ŠÍLENÝ - PROD. THE GLOWSTICKS
2:27
Chytrá domácnost Philips Hue & HomeKit #3
15:18
Zapojujeme chytrou domácnost [ VLOG ]
18:19
Jirka Král
zhlédnutí 841K
Apple HomePod. Je opravdu nejlepší? [4K]
19:18
My Ultimate 2020 Smart Home Tour!
33:05
UrAvgConsumer
zhlédnutí 1M
Štístko a Poupěnka - Taneční písničky a pohádky
18:45
Štístko a Poupěnka
zhlédnutí 107K
BEN CRISTOVAO - ŠÍLENÝ - PROD. THE GLOWSTICKS
2:27
M1 MacBook Review + Mac Mini
11:59
Dave Lee
zhlédnutí 1,4M
Honest iPhone 12 Commercial
8:03
RØB
zhlédnutí 6M
Cyberpunk 2077 Limited Smartphone Unboxing
9:00
Unbox Therapy
zhlédnutí 1,6M
Opening a SEALED iPod Nano.
11:52
DankPods
zhlédnutí 113K
WORLD’S HEAVIEST 4” CUBE Vs. CONCRETE from 45m!
14:55