Epická bitva Epic vs Apple, kolo druhé [4K]

  zhlédnutí 36,089

Petr Mára

Před 3 měsíci

Předchozí video
Fortnite/Epic - rozmazlené děcko nebo bojovník za svobodu? [4K] csposts.info/cd/video/19VsvW2AcIudnNU
🔥 Odběr kanálu
csposts.info/flow/SgFxc7dM_mjQIC0zxn1zqw
☝🏼 Doporučené aplikace, služby a gadgety, které používám, včetně slev ☝🏼
👉🏼 kit.co/petrmara 👈🏼
Odebírej můj newsletter
👉🏼 www.petrmara.com/#newsletter 👈🏼
Více:
Merch - mementomori.pm
petrmara
petrmara.com
virtualnikomunikace.cz
petrmara.page
petrmara
Kamera & Střih: Petr Mára
Hudba: Mike Trafik

Komentáře
Petr Mára
Petr Mára Před 3 měsíci
🔥 UPDATE 🔥 Společnost Apple odstranila všechny hry společnosti Epic z App Store.
Josef Černotík
Josef Černotík Před 2 měsíci
@Eru Protože zákazníci jsou právě ten důvod, proč ti vývojáři do AppStore jdou, ne?
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@Roman Štec Zákazník má iPhone a přes Appstore si koupil od Epicu hru, Epic začal záměrně porušovat podmínky vyvojářské smlouvy a Apple hru na základě toho zakázal. A vy tvrdíte, že se Apple zachoval monopolně? Vy jste s Applem na tu hru smlouvu neuzavřel. To že máte svou platformu a máte nastavená pravidla z vás automaticky nedělá monopol. Obě firmy se dohodly, jedna to porušila a odnesli to uživatelé. Ale zcela otáčíte příčinu a důsledek. K vašemu příměru, znamená to, že když se rozhodnu prodávat produkty Albert Quality v Kauflandu, tak mi to projde? A pokud to Kaufland odmítne, můžu jít na UOHS a vynutit si to, když má Kaufland vlastní obchody a prodává tam pouze to, co on chce?
Roman Štec
Roman Štec Před 2 měsíci
@Marek Mikuš já naprosto rozumím tomu, co se stalo. Ale vzhledem k tomu, že objetí v tomto sporu je nakonec "zákazník," který nemá jinou možnost jak se k nezávadnému, leč zablokovanému obsahu legálně dostat, je to podle mého názoru ukázkový případ zneužití monopolu - a Epic dle všeho hraje právě na tuto notu. V normálně fungujícím tržním hospodářství je nemyslitelné, aby mi dodavatel diktoval, že například nesmím mít ve svém vlastním produktu reklamu na (z pohledu dodavatele) konkurenční služby.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@Roman Štec Hra nic neporušila, podmínky porušil vydavatel, který má k vydávání her na této platformě vývojářskou smlouvu a v ní podmínky, které mají při porušení dopady na vše, co tento vývojář pomocí smlouvy dodává uživatelům této platformy. Takže pokud Epic vydal aktualizaci, která porušuje podmínky a toto porušování neodstranil, jedinou možnost je zablokování účtu, přes kterou hru distribuuje. Pokud jsou přes tento účet distribuovány i jiné hry, dotkne se to i jich. Porušili to lidé v Epic Games a ti nesou za porušení odpovědnost. A celé to měli promyšlené a i podle soudu tak činili s cílem vývojářské účty zablokovat, aby mohli podat připravenou žalobu.
Roman Štec
Roman Štec Před 2 měsíci
@Petr Mára jedna hra porušila jedno pravidlo, proto byly smazány všechny hry, i ty, které pravidla neporušují. Přičemž pro zákazníka neexisuje legální možnost, pořídit si ty hry jinde/jinak. To je ukázkové zneužití monopolního postavení na trhu.
David Nespěšný
David Nespěšný Před měsícem
Fortnite nehraju, Apple nemám (asi ani nechci)... Ale je to velmi dobré a zajímavé video! :)
Andrej Snajdr
Andrej Snajdr Před 2 měsíci
Apple je takový velký bratr, který chce mít vše pod kontrolou. Dokonce Márova úvaha o tom, že google má to na čem vydělává víc roztřepené hraje také spíš proti Apple, protože google poškodí víc když z telefonu uděláte "jen display" protože mnohdy nevydělá ani na tom telefonu. Podle mne je tohle mobilní obdoba toho, co se dělo když měl MS defakto monopol v OS pro PC a také mu bylo zakázáno, aby protlačoval jen své produkty. Představa toho, že by dnes dělal MS u PC to co dělá Apple u mobilů je děsivá.
Branislav Bánik
Branislav Bánik Před 2 měsíci
Ono málokto povie, vieščo stačí mi polka (15%) rád sa s tebou podelím.
enemyFPV
enemyFPV Před 2 měsíci
Chápu to dobře že hráči fortnite si měnu můžou koupit mimo aplikaci a pak si ji aktivovat ve hře pod účtem pod jakým si měnu nakoupili? Takže můžou legálně obejít Apple store?
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
Ano, chápete to správně, mohou si V-Bucks koupit kdekoli jinde a ve hře pod iOS ji použít, Apple z takové transakce nic nedostane.
fouoii gyhh
fouoii gyhh Před 2 měsíci
Technická. Mluvíš tišeji nebo jiný mikrofon? Zdá se mi to nějak potichu o proti předešlým videům.
Ludvik Spilka
Ludvik Spilka Před 2 měsíci
Cloud je budoucnost. Dříve se na Apple nahlíželo jako na inovátora. Teď se současnou partou ve vedení to stále častěji vypadá jako brzda.
bofooit gojo
bofooit gojo Před 2 měsíci
Ja teda nevim. Je na apple spotify? Protoze neni rozdil mezi sdilenim hudby, filmu nebo her. Proste se chova monopolne a zaslouzi regulaci.
Heimdall
Heimdall Před 2 měsíci
Koukám, že jsem se Apple ekosystému zbavil akorát včas. A to Fortnite nehraju.
WorldWars
WorldWars Před 2 měsíci
A to že si bere Apple 30% z charity je normální? Mluvím o Facebooku. A když to chceš oznámit uživatelům tak tě Apple zařízne.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
Spojit dohromady slova Facebook a charita je samo o sobě absurdní ;-) Zkuste domyslet důsledky, toho, co považujete za normální. Jak zajistíte, že pořadatelé budou tuto činnost skutečně provozovat pro charitativní účely a ne pro obcházení daní nebo praní špinavých peněz? A to v mezinárodním měřítku... Kdo to bude kontrolovat?
bofooit gojo
bofooit gojo Před 2 měsíci
Business je business,není to jen o pravidlech a smlouvách .Trh je proměnné prostředí a kdo se nechce přizpůsobit ,kdo nenaslichá a nevnímá čas a prostředí má problém.
Exploring with SQR
Exploring with SQR Před 2 měsíci
Dyt tu detskou blbost nikdo nehraje...vsichni jedou COD Warzone :)
Ptao Tom
Ptao Tom Před 2 měsíci
dividend je minulost. Kdo sleduje Louise Rossmanna ví, jak jsou dnešní Apple produkty designovány. Navenek huj, uvnitř fuj.
Josef Černotík
Josef Černotík Před 2 měsíci
Mě by tady na tom celém víc zajímala právě ta otázka streamovacích herních služeb. Kde se v tomto momentu vlastně nachází Apple Arcade? Dá se to brát vážně jako konkurence pro Microsoft? Respektive kdyby Apple pustil streamovací službu Microsoftu do AppStore, co by to znamenalo pro Arcade? Další věc je samozřejmě otázka zabezpečení, kde plně souhlasím se stanoviskem Applu a s tím, jak přistupují k zabezpečení svých zařízení. Proto taky Apple používám. Ale přiznám se, že hry skoro vůbec nehraju, takže mi to ve finále může být asi jedno. Jinak mě napadl ještě jeden postřeh k tomu Googlu a PlayStoru. Obecně bych řekl, že i když jsou na PlayStoru placené aplikace a taky je tam těch 30 % pro Google, tak možná důvod, proč Google to tolik neřeší, je ten, že obecně uživatelé Androidu nejsou tak zvyklí za aplikace platit a spíš berou to, co je zadarmo, smíří se s nějakou reklamou a tak. Ale možná se pletu.
Ptao Tom
Ptao Tom Před 2 měsíci
Fortnite nehraju ale fandím epicku
Ptao Tom
Ptao Tom Před 2 měsíci
Tahle hra si podle me nezaslouzi tolik pozornosti, i kdyz tady jde o Apple, tak to chapu a je to zajimava situace🤔
Milan Lochovský
Milan Lochovský Před 2 měsíci
Nechápu tu logiku. Pokud já udělám něco, co motivuje lidi zaplatit, protože se jim to líbí, tak proč by za to měl Apple dostávat 30%? Tady vidím velký špatný ze strany Applu jen chtít zpoplatnit již zpoplatněné věci... fandím Epicu - věřím a doufám, že se tak zachová většina velkých firem.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
Pokud uděláte něco, co bude motivovat lidi zaplatit, nepoužijete k tomu Apple ani jeho technologické platformy, tak Apple nic nezaplatíte, to je naprosto logické. Naopak když využijete vývojové nástroje Apple, přes jeho platformy se dostanete k 1,5 miliardy lidí a díky tomu je i prodáte, tak je logické, že z toho odvedete provizi pokrývající kromě zisku i provoz platformy. Ale kdybyste je i použil, ale zákazníci by vám peníze poslali přes váš eshop místo integrovaných mikrotransakcí, tak by Apple nic nedostal. Stále je to nelogické?
Petr Mára
Petr Mára Před 2 měsíci
Možná hloupá otázka, pracujete? A berete výplatu?
Ondra K.R.X
Ondra K.R.X Před 2 měsíci
Nedovolí aplikace stream herních serverů ? Tak to daleko Apple nedotáhne :D v tom je budoucnost hraní :) a přijde to až bude 5G internet a rychlosti podobné bývalému UPC teď již Vodafone :)
Ptao Tom
Ptao Tom Před 2 měsíci
30% poplatek je výpalné, 15% by bylo více než dost
Pavel Švejcar
Pavel Švejcar Před 2 měsíci
Argument že konzole nevydelavaji na HW a na službách za mě není OK. Poplatky za in-app nákupy mají stejné a to ze Apple do toho prodává další HW je jeho věc. Zní to jak kdyby mělo být s Applem zacházeno jinak protože vydělává víc peněz. 🤷🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
Přesně tak, to jestli se Sony a Microsoft rozhodnou dotovat HW ze zisku her je přece jejich svobodné obchodní rozhodnutí, a dělají ho sami, nikdo je do toho netlačí, Nintendo od začátku tvrdí, že HW nedotuje, takže i zde je vidět, že i drahé konzole jako Switch se dají prodávat se ziskem bez křížového financování z IAP.
Jan Rambousek
Jan Rambousek Před 2 měsíci
...sebral 😎
Cassie
Cassie Před 2 měsíci
Můj obchod, moje pravidla... Dodavateli - nelíbí se ti moje podmínky ? Tak u mě neprodávej, nikdo ti nestojí s pistolí u spánku... Zákazníku - kdykoliv můžu změnit prodejní
Jan Hanuš
Jan Hanuš Před 2 měsíci
“V principu” is the new “dává to smysl” :)
majkronyk
majkronyk Před 2 měsíci
To soudní nařízení, které prozatím je, tak je docela logický. Soud dal za pravdu Applu v tom, že celou tu situaci způsobil a vyprovokoval Epic a tím pádem Fortnite je prostě ze hry venku a míč je na straně Epicu. A zároveň řekl, že Apple klidně může zrušit vývojářskej certifikát Epicu, ale nesmí to ovlivnit UE, takže ho vlastně zrušit nemůžou. Takové pěkné rozhodnutí ve stylu oblečená neoblečená:D Ale je vidět, že o tom rozhodoval člověk, kterej tomu buď rozumí a nebo je dostatečně inteligentní na to, aby se s tou situací dokázal seznámit a pochopit ji.
majkronyk
majkronyk Před 2 měsíci
@Marek Mikuš Když o něčem rozhodují lidé, kteří tomu rozumí, tak je to vždycky mnohem lepší.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
Přesně tak, jinak ta soudkyně je skutečně zkušená, rozhodovala už podobné případy v minulosti a i na to, jak rychle to bylo zpracované - Epic měl 60 stránkovou žalobu nachystanou předem a odeslanou za pár hodin od první výzvy o nápravu, Apple dostal čas pouze 5 dní a za 3 dny probíhalo první slyšení.
John Dva
John Dva Před 3 měsíci
Velmi pekne to vysvetlili a lahsie na pochopenie je to tu csposts.info/cd/video/mKiup6h2f4qT2tU
GameBlaer
GameBlaer Před 3 měsíci
ako je svinstvo od epicu co spravil, ale ako vyvojarovi vam pride len dakych 50% z celkovej sumy lebo este aj štátu musite zaplatit dan, nesuhlasim s tym a tiez by som bol rad keby sa vsade kde maju tychto 30% android apple... znizilo na menej percent
Lugos
Lugos Před 3 měsíci
Proč máš dvoje hodinky ? :D
Richard Brazdil
Richard Brazdil Před 2 měsíci
Tipoval by som, že chce mať jedny klasické hodinky, ktoré mohol mať už pred Apple Watch, no zároveň chce ísť s dobou a mať všetko na ruke. 😁
Steam Tv
Steam Tv Před 3 měsíci
Když emigruješ do jiné země(např. USA) a budeš tam porušovat jejich pravidla, tak taky mají právo tě vyhodit. Když se Epicu nelíbí pravidla ekosystému Apple, nemá tam lézt
Standa Krotil
Standa Krotil Před 3 měsíci
Ty dvoje hodinky jsou komické...
pavel nice
pavel nice Před 3 měsíci
Business je business,není to jen o pravidlech a smlouvách .Trh je proměnné prostředí a kdo se nechce přizpůsobit ,kdo nenaslichá a nevnímá čas a prostředí má problém.
pavel nice
pavel nice Před 3 měsíci
Nenaslouchá".Uživatelé mobilních telefonů žádají konektor USB C ,vetší výdrž baterie na jedno nabití.Nomezovani použití zařízení vypnutím bez jakékoliv výstrahy atd. atd.Proč??? Protože si to může dovolit zatím!!!!
B 4 R T Y
B 4 R T Y Před 3 měsíci
Fortnite nehraju ale fandím epicku
Petr Vavřík
Petr Vavřík Před 3 měsíci
Apple v první řadě musí splácet účty akcionářům a toto je způsob, jak toho docílí, ikdyby se mělo jednat o charitu. Vše ostatní je druhořadé. Doba Steva Jobse a nevyplácení dividend je minulost. Kdo sleduje Louise Rossmanna ví, jak jsou dnešní Apple produkty designovány. Navenek huj, uvnitř fuj.
Kuba Koníček
Kuba Koníček Před 3 měsíci
Ale přece Applu už dávno co se týče her ujel vlak. Myslím že Apple tohle vyhrát nemůže, jsem totiž přesvědčen, že Apple uživatelé nejsou klíčovou komunitou. Herní svět je na PC a na konzolích, jistě mobilní hraní dnes je na vzestupu, ale otázka kolik se na mobilních hrách vydělává... I kdyby vyhrál soud co se týče monopolního chování, v očích hráčské komunity zřejmě vyhrát nemůže.
Aleš Řápek
Aleš Řápek Před 3 měsíci
Ať do app storu Fortnite nevrací, uvidí se kolik lidí pak přejde na android. 🙃
Vít Ožana
Vít Ožana Před 3 měsíci
30% poplatek je výpalné, 15% by bylo více než dost
Vít Ožana
Vít Ožana Před 2 měsíci
@Mastafos Církvi stačil desátek (10%).
Mastafos
Mastafos Před 3 měsíci
Kdyby bylo 15%, bodou lidi tvrdit, že 15 je výpalné, 7,5 by bylo více než dost.. xD
Pavel Mráz
Pavel Mráz Před 3 měsíci
1) jsem v tomto na straně Applu / Google 2) 30% je za mě OK 3) možnost alternativních zdrojů na Apple produktech jednoznačně nee 4) co říkáte Petře na kauzu Adobe Lightroom a smazání fotek uživatelů? 5) už dříve jsem si u vás všiml dvou hodinek, můžete k tomu něco říci? Díky moc
Ketogenně-kyslíková léčba
Ketogenně-kyslíková léčba Před 3 měsíci
Můj obchod, moje pravidla... Dodavateli - nelíbí se ti moje podmínky ? Tak u mě neprodávej, nikdo ti nestojí s pistolí u spánku... Zákazníku - kdykoliv můžu změnit prodejní portfolio, nelíbí-li se ti to tak tady nekupuj.... Nejhorší je když do DOBROVOLNÉ směny dvou lidí/subjektů začnou kecat politici, co je jim proboha do toho ? Díky tomu je byznys svoboda už jen na černém trhu - škoda, že nenabízí více položek
Ivo Vermousek
Ivo Vermousek Před 3 měsíci
Podle mě celý problém je v tom, že na interfernetu bylo mnoho let prakticky vše "zadarmo". Nyní je trochu problém změnit klima. Výrobci her, ví, že vývoj něco strojí, chtějí to zaplatit, ale distribuci by chtěli zadarmo. Je to jako kdyby výrobce chleba, chtěl chleba zaplatit, ale obchod by ho nabízel bez své marže. A kolik že je tahle marže ?? A třeba kolik je marže u oblečení, nebo elektroniky ??
Michal Nový
Michal Nový Před 3 měsíci
Proč se tady maže diskuse o IQ?
about photography
about photography Před 3 měsíci
Trochu pohled z druhe strany. Pokud je tady nejaka situace, ktera se vyvojarum nelibi (tady pravdepodobne 30% cut), tak Epic je jeden z mala velkych vyvojaru, kteri si muzou takhle dovolit tlacit na platformy. Ma nejakou paku vzhledem ke svoji velikosti. To si myslim, ze principialne spravne, respektive, kdo jiny nez jeden z nejvetsi developeru by to uz mel udelat. Je tady nejaka rekneme kartelova dohoda, co drzi ty ceny na jedne urovni. Proc teda epic zautocil na Apple a na Android? Z mojeho pohledu je to proto, ze ty hle platformy nemaji tak oddanou “gamer fan base”. Jak jste asi videli na Blizzconu, tak gamerum je obecne sumak, co se deje na mobile platforme. A protoze Epic je primarne vyvojar her, tak zautocit v orvni rade na konzole by byla sebevrazda. Takze se rozhodli porazit Apple, ale nedelejme si iluze, ze pokud by vyhral, tak se nevrhne na Nintendo, PS, Xbox atd. Ale udelat to ted bez jakekoliv paky by byla z hracskeho pohledu sebevrazda. Teda podle meho nazoru. Takze za me to neni uplne tak nesmyslne, jak je to obcas prezentovano. Ps.: je otazka, jestli to ze apple vydelava na hadwaru je relevantni argument pro ten price cut. Prece nemuzu nikomu nadavat za to, ze lepe optimalizoval svoji vyrobu a nedotuje svoje zarizeni. Ten argument je podle me uplne mimo, to by meli jako hardwarovou sekci oddelit a pak uz by to bylo v poradku? 😀
about photography
about photography Před 2 měsíci
Marek Mikuš jeste doporucuji clanek co vysel dnes o rozdilech ktere apple dela pro developery, ktere na platforme potrebuje. 9to5mac.com/2020/09/02/developers-highlight-more-anomalies-in-apples-30-cut/ Jinak si nemyslim, ze pro developery je “svobodna volba” jestli jit na iOS nebo ne. Pokud chce byt developer relevantni, tak tam jit musi. O tom Epicu a jeho chovani bohuzel nic nevim, takze na to nazor nemam. Ale tehle greedy spolecnosti je v posledni dobe docela dost (napr. Activision), ale jak rikamepic vubec neznam, takze nemuzou soudit. Ale dekuji za poznamku, trosku si o tom neco najdu.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@about photography Neřeším rozdělení 70/30 a i když je to současný standard i na ostatních platformách, přeji vývojářům víc peněz, fakt s větším podílem nemám problém a určitě by Apple snížení ustál - pak je otázka, zda to ustojí ostatní platformy, pokud by mělo vynucené snížení nastat i u nich, když stejně jako Apple kontrolují platformu, HW, periferie, obchod, platby, bezpečnost, soukromí atd. Nicméně způsob, lži, útoky a chování Epicu vůči partnerům a hlavně zákazníkům nemůžu vnitřně akceptovat, je to politika, navíc mám problém i s tím, z čeho ty peníze v rámci Fortnite vlastně nejvíc pochází. Může to být revoluce, s ohledem na to, jak by něktěří chtěli bezpracně vydělávat na platformách jako iOS, ale myslím, že není šance, aby to prošlo, vlastnit a kontrolovat svoji platformu samo o sobě není monopol. Takže fandím vývojářům, ať si přilepší, ale nefandím Epicu, který je manipulátor, lhář a postupem jaký zvolil i podvodník.
about photography
about photography Před 2 měsíci
Marek Mikuš na jednu stranu ano, je to trosku podraz, nicmene proto je to “revoluce”. Troufnu si rict, ze tyhle a jim podobne “podrazy” byly napocatku spousty velkych spolecnosti a udalosti nejen v techu, vcetne Apple Computers. Podobne revoluce dela Apple sam casto. Ted to hold dela nekdo jiny. “Po dobrem” by si to asi Apple sam nesnizil. Ja teda vylozene nefandim ani jedne strane.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
Velmi pěkný komentář, téměř se vším souhlasím. Problém je, že Epic vyrostl na Apple, získal popularitu na iOS, díky úzké spolupráci se zviditelňoval na Apple Keynote, Epic díky tak úzké spolupráci vylepšoval UE, na kterém vydělávají jiné filiálky apod., takže to co se děje teď, že najednou argumentuje neakceptovatelnými podmínkami, které mu 12 let vyhovovaly, je absurdní a pokrytecké. Ano, díky úspěchu Fortnite a tomu, že na iOS a AndroidOS má Fortnite pouze 12% příjmů, si můžou dovolit útočit prvně tady, 88% podílu drží konzole a PC. Mimochodem ty lži a podrazy už jsou zcela za hranou a ať už to dopadne jakkoli, je jasné, že Epic už se u Apple ničeho dobrého nedočká. A pokud se Apple přikloní třeba k podpoře Unity, tak bude mít UE problém taky. K tomu i ta argumentace, že to vadí na iOS, ale nevadí na XBOX, PSP a NINTENDO, kde jsou identické podmínky jak provizní, tak s obchodem, je na hlavu postavená. Ale souhlas, pustili se souboje, kde se jich to existenčně nedotýká a konzole půjdou na základě výsledku jako další na řadu.
Radovan Palik
Radovan Palik Před 3 měsíci
Povedzme si úprimne, ide to všetko pod drvno. Zisk, zisk a zisk. Žiadna sloboda. Pre mňa a aj väčšinu ľudí žiaden App Store netreba. Kľudne by mohli existovať nezávislé obchody. Alebo kúpiš na stránke a nainštaluješ. A aj antivírusové firmy musia z niečoho žiť. Viete čomu by to ešte pomohlo? Ten odpad z App Storu by zmizol 😂. Pre mňa je už Apple slepá cesta. Nasadením ARM a koprocesorov sa nebude dať nainštalovať NIČ, čo si Apple neželá. Možno u Orwella by to bolo fajn, ale toto nemá nič spoločné so slobodou a demokraciou. Toto je fašizmus najhrubšieho zrna.
Jiří Maršalík
Jiří Maršalík Před 3 měsíci
mam pocit ze Apple trochu panikari ... resp. jeho reakce je ponekud neprimerena .. www.zive.cz/clanky/apple-zablokoval-aktualizaci-aplikace-facebooku-poukazal-totiz-na-30-poplatek-v-app-store/sc-3-a-205657/default.aspx
Miroslav Havlíček
Miroslav Havlíček Před 3 měsíci
Proč Apple prostě Epic nekoupí? Nevydělal by na tom v závěru? Nebo píšu uplnou blbost.
Eru
Eru Před 3 měsíci
Protoze by mu svuj podil Tim neproda? A tescent si nekoupi, na to nema $.
Radek Londin
Radek Londin Před 3 měsíci
proč Apple nekoupí všechny? tím by se spousta sporů vyřešila :D
ZÁHRADNÁ ARCHITEKTÚRA PRE VŠETKÝCH
ZÁHRADNÁ ARCHITEKTÚRA PRE VŠETKÝCH Před 3 měsíci
petr ok ale .. 😀😀💪💪
Zdeněk Dvořáček
Zdeněk Dvořáček Před 3 měsíci
Tahle hra si podle me nezaslouzi tolik pozornosti, i kdyz tady jde o Apple, tak to chapu a je to zajimava situace🤔
Jan Hruška
Jan Hruška Před 3 měsíci
Změnil bych ten začátek. Už je to dost stereotyp 😕
Radek Londin
Radek Londin Před 3 měsíci
kvituju, že tohle video už není tak jednostranné, přesto mi přijde, že pořád nezaznělo, čím vším je chování Applu problematické a monopolistické, tedy v čem může být akce Epicu pozitivní a prospěšná - bez ohledu na to, co si o něm samotném či jeho motivacích myslíme
ypsilonx
ypsilonx Před 3 měsíci
podle mě je to jednoduché - Epic nechce aby apple měl za nic 30% z toho že jenom nabízí službu na svých zařízeních -> to je pozitivní pro zákazníky (což vede k tomu, že je berou jako rukojmí), Apple je v očích Epicu (taky názor) monopol na poli nabízení aplikací "appstore". Takže co z toho může vzniknout je podle mě to, že vývojáři budou upouštět od appstore a apple bude mít store jenom pro sebe -> no a každý si začne dělat své nebo budou hledat konkurenci, kde nebudou muset odevzdávat 30% jako applu -> tím o zákazník bude mít levnější přístup k aplikacím a nebo vývojáři konečně dostanou lépe zaplaceno. ;)
dfx xfd
dfx xfd Před 3 měsíci
Apple má už teraz problém s vyšetrovaním kvôli zneužívaniu dominantného postavenia na trhu a ak zablokoval aplikácie Epicu, ktoré pravidlá neporušili, tak je to len ďalší dôkaz. Myslím, že v lepšom prípade to skončí vysokou pokutou, v horšom rozdelením Applu. Európska únia by mohla zaviesť ekologickú daň zo zariadení, ktorých potenciál sa nedá naplno využiť. Napríklad, ak sa nedá streamovať hra z cloudu alebo ak nie je možné inštalovať aplikáciu z iného zdroja. Nech Apple umožni inštalovať aplikácie mimo svojho obchodu aby sa znížilo množstvo elektronického odpadu.
Matěj Lukáš
Matěj Lukáš Před 3 měsíci
omg
Petr Bouma
Petr Bouma Před 3 měsíci
🤣🤣🤣🤣🤣
gaming. net
gaming. net Před 3 měsíci
soudy by měli applu skřipnout křídla protože to je jasný monopol
Matěj Lukáš
Matěj Lukáš Před 3 měsíci
V čem je apple monopol?
Jofo ja
Jofo ja Před 3 měsíci
Apple bude musiet zasadne prehodnotit AppleStore toto nevyhra prehraju hlavne hraci a uzivatelia ako taky a hlavne ak to bude pokracovat dlhodobejsie mozu hraci prejst na Android telefony cim sa znizi predaj Apple zariadeni/tomuto osobne neverim ma verne ovecky/. Skor si myslim ze tam bude po dohode platobna brana od Epicu a z togo bude Epic platit Applu daku kompenzaciu
Jakub Solich
Jakub Solich Před 3 měsíci
Epic už jednou něco podobného zkoušel...proto je teď epic game store...nelíbilo se jim že si Steam účtuje 30% ...proto mají na epicu 12%...na druhou stranu musí být všem jasné že to epic nedělá z dobroty srdce...
Jakub Studecký
Jakub Studecký Před 3 měsíci
Epic porušil pravidla, šel přez čáru, Apple je nenažranej, Apple šel přez čáru se zákazem enginu. Výsledek? Velký firmy s ohromnou provizí, by se měli chytit za nos a snížit marže.
Tomas Konopac
Tomas Konopac Před 3 měsíci
MNO ta krásně růžová atmosféra podporovatelů jablka je skoro nakažlivá jenže nic nemění na faktu že jakkoliv totalita a to i Apple vede dříve či později k revoluci a ukončení :) Vysvětlím nemůžete donekonečna vydělávat miliardy a myslet si že vám to lidé dají nedají :) Není možné zakazovat používat zařízení svobodně :)
Vašek Douša
Vašek Douša Před 3 měsíci
Zdravím Petře, jediné co mě mrzí je že apple nechce vpustit na IOS cloudové hraní. To jak říkáš že by si tím podkopal vlastní píseček je asi možný, ale stejně tak si ho podkopává s Netflixem vs apple TV. Spotify vs apple music. Je možné že chystá vlastní variantu cloudového hraní? Apple by si taky mohl povytáhnout hlavu od někud a rozhlednout se kolem sebe. Mám ty zařízení rád, ale taky jsem se těšil že si zahraju svoje oblíbený hry skrze xcloud. (beta verze nikomu v applu nevadila) Co se týká Epicu tak na to doplatí zatím akorát zákazníci, ani nevím na koho bych ted byl víc naštvanej kdyby moje dítě hrálo Fofrnite na IOS. To teprve musí mít ty rodiče peklo. Celý mi to přijde jako poměřování přirození, doufám že až zjistí kdo je větší kaňour tak se nastolí nová pravidla.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@Jaroslav Aust Hry nehraju, můžete napsat, v čem je Arcade infantilní, aby se to dalo posoudit v kontextu? Je to typ her, kvalita her nebo cílení na konkrétní skupinu uživatelů? Nějak nemám pocit, že je to nějak velký byznys, když vybírají 5 USD za rodinu...
Jaroslav Aust
Jaroslav Aust Před 3 měsíci
Vašek Douša Nikdy to nepustí, jinak by už nikdy nikdo nezaplatil za ten infantilní Apple Arcade.
jimmy puda
jimmy puda Před 3 měsíci
Petre zkus vice nahlizet na problem ze strany herni komunity. Me osobne mrzi nejvice jednani Applu. Prinejmensim by Phil Schiller mel ze sve funkce odstoupit. Epic nechtel dohodu pro sebe, ale pro vsechny vyvojare v App Storu. To, ze Apple neumi vytvorit dostatecne kvalitni herni obsah (Apple Arcade) je uz dlouho zcela jasne. Proc to ale neumoznit spolecnostem, ktere to na jejich zarizeni dokazou? Penize. O nic jineho tam nejde. Ackoliv takrka nijak do herniho prostredi Apple neinvestuje, tak si na tom chteji pouze naplnit kapsu. Presto, ze nejsem zrovna fanda Epicu, tak v tomhle jim fandim.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
A teď vážně, četl jste ty e-maily? Možná kdyby ano, tak toto nenapíšete. Je to zajímavé čtení, doporučuji.
Filip Čablík
Filip Čablík Před 3 měsíci
Skvělá práce po technické stránce videa - barvy, osvětlení, zátiší. Miluju tvůj minimalismus a do něj zasazený přínos zásadních a relevantně užitečných informací. Apple vždy věděl co a proč dělá, z pohledu leadera a providera platformy pro prodej třetích stran a poskytování svých zákazníků jsou jeho kroky pochopitelné. Díky za video.
No5ak
No5ak Před 3 měsíci
V tomto spore nebude vitaz, ale len poskodeny, obe firmy stratia a najviac asi zakaznik applu.
Roman Koncek
Roman Koncek Před 2 měsíci
@KNOWIT iPhone mam uz bohuzial teraz. Aj macbook. Nedobrovolne.
Roman Koncek
Roman Koncek Před 3 měsíci
Presne tak, ale iOvce si za to mozu sami, nikto ich nenutil kupovat si telefon, ktory mozu pouzivat len tak, ako im milostivy apple dovoli. Dufam ze to takto bude pokracovat aj dalej a apple bude banovat stale viac a viac aplikacii. Stacilo by len aby z iOS stiahol svoje appky facebook, netflix a apple ako firma automaticky konci. A potom bude moct prehodnocovat svoje spravanie k zakaznikom a developerom.
LAST TITAN
LAST TITAN Před 3 měsíci
Spíš idijot co hra fortnite.
Storm71
Storm71 Před 3 měsíci
A ešte posledná vec je celkom komické ako niektorý ľudia v jednom článku píšu nenažraný vývojári a pri Epicu za neho ti istý ľudia bojujú aj za vývojárov.Bohužiaľ žijeme v dobe keď ľuďmi manipulovať je strašne jednoduché a pokiaľ toto epicu vyjde tak to bude len a len horšie
Storm71
Storm71 Před 3 měsíci
Ďalšia vec je že profit s tohto nemá hráč žiadny.Ci si poniektorý naivne myslia že snáď hry zlacnejú?Lenže toto už detičky neuvidia pretože im epic propaganda zalepí oči
Eru
Eru Před 3 měsíci
Ja teda nevim. Je na apple spotify? Protoze neni rozdil mezi sdilenim hudby, filmu nebo her. Proste se chova monopolne a zaslouzi regulaci.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@Vergilius v originale Veďte si dál svatou válku proti oligopolům a kartelům, každý si může na Vaše pofidérní argumenty udělat vlastní názor. Sbohem anonyme
Vergilius v originale
Vergilius v originale Před 2 měsíci
@Marek Mikuš A vy lhar. Kdybych premyslel vasi logikou, tak bych vam vycinil, co tu pisete o nejakem Eru, ktery mazal prispevky. To se mnou vubec nesouvisi, tak nevim, co to sem tahate.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@Vergilius v originale Na několik otázek z minulého videa jste také neodpověděl, takže už s vámi dál diskutovat nebudu, nebudu už nic dohledávat ani tady ani v předchozím videu, je to ztráta času, stejně si jedete stále svoje. Už jsem vám psal, že urážky od anonyma jsou mi naprosto volné, když jsem diskutoval s anonymem Eru, ten pro jistotu své příspěvky smazal, aby nebylo pro ostatní dohledatelné, co psal. Vaše přirovnání jsou naprostými argumentačními fauly, asi nechápete (nebo naopak chápete až moc dobře), proč je používáte. Potřebujete mít argument, že když něco 12 let funguje, tak to ještě neznamená, že se to nemůže změnit. Tak si vezmete příklad z historie, který s tím naprosto nesouvisí, např. že ve 20. století nemohly ženy volit a že se to změnilo. Zcela jasně to spolu nesouvisí, ale vytvořil jste konstrukci, která podporuje vaše tvrzení. Gratuluji, jste machr.
Vergilius v originale
Vergilius v originale Před 2 měsíci
@Marek Mikuš Odpovezte mi, prosim, na otazku, kde se snazim nekomu vnutit, ze mi velci provozovatele upiraji lidska prava. Zatim jste to neudelal. Najdete vetu, ve ktere to vnucuji. A pokud to neudelate, tak jste lhar. Jsem si celkem jist, ze o svych pravech jsem tu nikde nic nepsal, ale sanci vam dam. Mimochodem obchodni modely s volebnim pravem zen nesrovnavam, jen jsem ty volebni prava pouzil jako priklad toho, ze argument typu "je to tak bezne a standardne nastavene", neni relevantni. Pokud vas to tak strasne drazdi, tak si z meho prispevku odmyslete tu cast zacinajici slovy "Do dvacatych let minuleho...", ten priklad totiz neni tolik dulezity.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@Vergilius v originale Srovnáváte obchodní model poskytovatelů platforem ve 21.století a přístup k nim s volebním právem žen ve 20. století. Vy nevíte co píšete? Netvrdím, že to co se nastavilo v roce 2008 musí platit i v roce 2020, dokonce ani netvrdím, že 30% je málo nebo hodně, ale pokud chtějí zákazníci změnu, mají moc ovlivnit to svými peněženkami, to je tržní chování.
Storm71
Storm71 Před 3 měsíci
Lenže Apple si všetko stavia sám a konzoly stavia niekto iný nie Sony ani Microsoft.Čiže argument že Apple strašne zarába na hardware je nezmysel.
Storm71
Storm71 Před 3 měsíci
@Radek Londin Budú sa presúvať fabriky a to zaplatí Apple.Už som písal že toto je len malá časť všetkého čo Apple musí platiť a musí sa platiť kopec iných veci napr dane,vývoj,ľudia,energie atď.Z niekoľkých percent by Apple neprežil.
Radek Londin
Radek Londin Před 3 měsíci
Zaprvé, Apple si nic sám nevyrábí, ani všechny technologie a díly nejsou jeho... A zadruhé nevím, jaky má tenhle fakt v debatě argumentační smysl
Dada Zizala
Dada Zizala Před 3 měsíci
Storm71 na In app purchase jsou náklady 1% max
Storm71
Storm71 Před 3 měsíci
@Dada Zizala vo foxcone sa vyrába len polovica a po nových obmedzeniach od Trumpa sa bude výroba presúvať inde mimo činu.Ale výroba je len jedna vec za niekoľko jednotiek percent nezaplatíš ani ľudí ktorý ti IOS vyvíjajú.
Storm71
Storm71 Před 3 měsíci
@Dada Zizala V jednotkách percent náklady zďaleka nie sú.Na to si ako prišiel?
Marek Čornej
Marek Čornej Před 3 měsíci
Jako fanoušek applu, souhlasím co se týka Epicu že se zachovalo prostě špatně :) ale jako uživatel apple zařízení IPhone, macbook nebo apple watch. Tak mě mrzí že xcloud není na IPhonu a upřímně nalejme si čistého vína kdyby microsoft nabídnul rozumnou marži Applu tak si myslím že by to apple měl povolit.
Dameron cz
Dameron cz Před 3 měsíci
4:55 Youngblood omega lul
LAST TITAN
LAST TITAN Před 3 měsíci
Lol
Petr Balog
Petr Balog Před 3 měsíci
Je úsměvné, že se to děje právě kvůli hře, která je melou dnešní generace děti z toho více jak polovině “vymílá” zdraví rozum! Hlavně ať sypou peníze 🤦🏻‍♂️😏. Ty hýbou každým a vším.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 3 měsíci
Přesně tak, pochopil bych třeba boj malých studií, které tvoří praktické aplikace pro produktivitu a osobní růst nebo edukační aplikace pro rozvoj dětských vědomostí, ale tady se miliardová společnost, která zbohatla a bohatne na zavislosti na hře zdarma, kde si děti a teenageři kupují za reálné peníze oblečky nebo masky, bojuje za své zisky a bere si hráče jako rukojmí. Hnus.
Tomáš Rejhon
Tomáš Rejhon Před 3 měsíci
To nasvícené pozadí je strašně super (y)
Petr Mára
Petr Mára Před 3 měsíci
Díky
Ondra
Ondra Před 3 měsíci
Furt o tom nedělej videa když na to už udelals video tak proč děláš znova wtf?
David 96
David 96 Před 3 měsíci
Spousta lidí je s Epicem kvůli tomu, že by výhra pro Epic znamenala vyšší procenta ze zisku pro vývojáře. Opravdu je tohle správně? Pokud by Epic dal požadavek pro Apple, aby byla procenta pro vývojáře vyšší, tak by to bylo o něčem jiným. Jelikož ale porušili podmínky a snaží se to obhájit tím, že jejich cílem je vyšší marže pro vývojáře, tak je jejich obhajoba fakt neomlouvá...
Aleš Řápek
Aleš Řápek Před 3 měsíci
@David 96 Jop netuším, kdo by jsi kupoval Mac OS na hry no :D
David 96
David 96 Před 3 měsíci
*@Aleš Řápek* No, tak upřímně, jakožto konzolovému/PC hráči ti teda může být jedno nějaký konec her na iOS/Mac OS... :DDD Nicméně uvidíme, jsem zvědav na výsledek. :D
Aleš Řápek
Aleš Řápek Před 3 měsíci
@David 96 Ne neskončí na ps4/xone/pc asi těžko :DDD
David 96
David 96 Před 3 měsíci
*@Aleš Řápek* Tak to je dobře. :) Doufám, že budeš taky rád, až všechny hry postavené na Unreal Enginu jen díky Epicu skončí. :)
Aleš Řápek
Aleš Řápek Před 3 měsíci
@David 96 Jako velký hrac jsem za tenhle postup rád.
Jan Pražák
Jan Pražák Před 3 měsíci
Kroky obou firem jsou naprosto logické. Na jedné straně Apple má svoje pravidla a Epic se jich měl držet, nebo se snažit jednat rozumnou cestou. Na stranu druhou představ si, že by se něco podobného stalo na desktopu nebo v prohližeči. Microsoft také nechce od každého 30%, při stažení placeného software. Google Chrome také nepoškozuje Apple ve výsledcích vyhledávání telefonů i když prodává Pixel 4. Obě tyto firmy by přitom mohli použít hlavní argument Apple a to sice, že je to jejich platforma. Tak proč by měl Apple mít možnost účtovat si 30% ze všech plateb + blokovat ostatní hráče ve streamovacích platformách.
Tadeáš Filipek
Tadeáš Filipek Před 3 měsíci
Petře souhlasím s Tebou. Jinak, máš pěkně osvětlené pozadí.
Filip Vodička
Filip Vodička Před 2 měsíci
@Chemik Aby Apple pochopil, že přes monopolní chování cesta k úspěchu nevede? Lidé mají Apple rádi, protože ačkoliv zaplatí víc a jsou poněkud více svázáni pravidly, tak na druhou stranu to pro ně má mnoho výhod zejména díky celému ekosystému. Nicméně pokud nevýhody převáží výhody, tak je na čase se porozhlédnout jinde...
Chemik
Chemik Před 3 měsíci
Aleš Řápek proc?
Aleš Řápek
Aleš Řápek Před 3 měsíci
....... Doufám, že se Fortnite na App store už nevrátí a spousty lidí přejdou na Android.
Wedry dohrál Osu!
Wedry dohrál Osu! Před 3 měsíci
@Nib friction Ahahahahaha :D
Tomáš Nejedlý
Tomáš Nejedlý Před 3 měsíci
Petr "v principu" Mára
Marek Vajcner
Marek Vajcner Před 3 měsíci
Jsem na straně applu moje platforma moje pravidla a na tohle se fakt musí najít lidi co rozumí internetu a technologiím jinak nastane stejný smatek jako s článkem 13 nikdo neví jak to bude vypadat a co se bude dít a bude v tom smatek jako turecké armádě když se objevili poláci znalci kultury tohle pochopí a kongres usa je jen parta děcek kteří se bojí udělat spravná ale nelíbívá rozhodnuti
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@Petr Stuksa Kdyby na iOS nebylo 1,5 miliónu vývojářů, tak by asi dalo mluvit o tom, že tam není konkurence, tak to přece není. Skoro by se dalo říct, že Apple vytvořil tak přístupné podmínky, že je konkurence mezi vývojáři až příliš velká ;-) A dominantní pozici Apple nemá, vaší optikou by každý provozovatel byl dominantní na své platformě, každý vlastník své obchodní sítě dominantní ve své síti apod. Mimochodem k vašemu příměru s auty, to Audi by si zákazník musel koupit a pokud by byl příčetný, tak by věděl, kde a za jakých podmínek si ho bude moci natankovat. Nutil by mu někdo Audi? Nenutil. Rozhodl by se svobodně, že ho chce? Zjevně ano, zaplatil nemalé peníze. To auto je produkt včetně toho tankovacího ventilu, nemůžete ho odpárat a říct - chci Audi, ale s jiným ventilem. Zákazník se musí zachovat tržně a říct, já si Audi nekoupím, dokud z nezájmu nepochopí, že tento ventil je krok zpět a ne se s nimi např. soudit, aby to změnili. Zákazníci mají moc ovlivnit rozhodování firem tím, že si nebudou kupovat jejich výrobky. Pokud bude Apple prodávat 300 miliónů zařízení ročně, těžko lze tvrdit, že jsou zákazníci nespokojení a svojí koupí tlačí na to, aby se podmínky změnily :-)
Marek Vajcner
Marek Vajcner Před 2 měsíci
Petr Stuksa tímhle se dá souhlasit ale tady jde o pravidla a ano Apple Store má svoje pravidla který platí pro všechny vývojáře to že jsou přísnější než u googlu či androidu je věcí bezpečnosti kde firma jako taková brání k zneužití dat např a vždy platilo a bude platit pravidlo chceš spolupracovat semnou tak dodržuj mé firmě moje pravidla a neurčuj si vlastní takže tady je mince na straně Applu
Petr Stuksa
Petr Stuksa Před 2 měsíci
Až na to, že zneužíváš dominantní roli na trhu a neumožňuješ na své platformě žádnou konkurenci. Tj. Koupíš Audi a může jen na benzinku Audi, protože jinde tam nedáš koncovku hadice. A ten benzín bude s pořádnou marží. Ale bude cool. Sice to bude ten samý benzín, ale když ho budeš používat, tak bude super. To se stane i s nabíjením aut. Budou downgradovat rychlost u nepreferovaných platforem a naopak protěžovat ty, od kterých jim kápne výpalné.
Martin Novák
Martin Novák Před 3 měsíci
Mě štve, že Epic do toho tahá svoje zákazníky/hráče. Ti s tím nemají co dělat.
Milan Lochovský
Milan Lochovský Před 2 měsíci
Když se káci les, tak lítají třísky. Pořád je Epic ten, kdo to celé klidně může vypnout a nikdo nemá moc co říci...
Pavel Sulc
Pavel Sulc Před 3 měsíci
@Marek Mikuš Ano to je možné a po pravdě do tohoto nevidím a ani se nehodlám ponořovat do další problematiky která jde poměrně daleko mimo mne.Přeji hezký den všem.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 3 měsíci
@Pavel Sulc Já vůbec neřeším, jestli je 70/30 správně a pokud to v nějaké podobě vývojářům prospěje, tak jim to přeju, my taky vyvíjíme SW pro PC i mobilní platformy a není jednoduché těmi procesy projít. Ale vždycky to má i druhou stranu. Tak velká platforma, aby fungovala bezpečně a spolehlivě, musí mít pravidla a ta musí být dodržována. Proč jsou aplikace v iOS sandboxované? Aby se jedna aplikace nedostala k datům druhé. Určitě se najdou tisíce vývojářů, kteří budou tvrdit, že je to nepřípustné omezování, když na jiných platformách to jde. Proč OS kontroluje využívání interních periferií? Aby se aplikace nedostala k tomu, k čemu ji uživatel nedá svolení. Tady jsem si jistej, že se najdou desetitisíce vývojářů, kteří by s transparenty vytáhli do ulic a bouřili se, že je to monopolní omezování a že jiné systémy to dovolují. A tak bych mohl pokračovat. Respektuji váš názor a pohled, i když s formou, jakou Epic zvolil, prostě nemůžu vnitřně souhlasit. Ať je bohulibější, tak v jejich případě jde o čisté zneužití a maximalizaci zisků plynoucích ze závoslosti dětí a teenagerů na jejich hře.
Pavel Sulc
Pavel Sulc Před 3 měsíci
@Marek Mikuš Nerozporuji nic z vašich argumentů pouze vyjadřuji jistou míru pochopení nikoliv schvalování pro chování Epicu. Píšete že po 12 letech náhle odmítá respektovat pravidla.Ano to je zcela pochopitelné jako nějaká pidi firma by se takového ohlasu nikdy nedočkala a o to jde probrat to veřejně jinak mne to celkem nechává chladným a příspěvky zde jsou pouze mým osobním pohledem na věc.Nikoli názorem jež bych komukoliv dával k následování.
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 3 měsíci
@Pavel Sulc Apple zařízení se ročně prodá 300 000 000 kusů a platforma má 1 200 000 000 zařízení, co kdybychom se zaměřili na to, že trh rozhoduje a světově se 25% zákazníků tržně rozhoduje preferovat platformu, která je sice uzavřenější, ale o to víc bezpečná, výrobce nyní zajišťuje 6 let podporu aktualizací a aplikace fungují díky tlaku na vývojáře, aby využívali interní API a ty se při instalaci nového OS nerozbíjely. A pokud firma jako Epic, která se i díky Apple a jejím zdrojům a účastem na keynotách za 12 let vypracovala v miliardovou společnost, najednou odmítá respektovat pravidla, porušuje je a ještě vede lživou a dehonestující kampaň, tak to znamená, že na platformě nebude.
Tomáš Hladký
Tomáš Hladký Před 3 měsíci
Tvoje videa mají hrozně veliký přínos a nechápu jaktože máš na yt jen 121k. A i když apple jsem moc rád neměl. Tak díky tobě sem na nějak změnil během měsíce názor a vidim jeho využití a pro koho je.
bike of monsters
bike of monsters Před 3 měsíci
Super video
Pepa Vašata
Pepa Vašata Před 3 měsíci
Rozhodně jsem proti řešení mít víc obchodů na iOS a především proti alternativním formám placení. Když jde všechno přes Apple, můžu všechny platby utnout přes Apple. A o tohle přicházet kvůli Fortnitu mě nijak neláká.
Dada Zizala
Dada Zizala Před 3 měsíci
Pepa Vašata Epic ma teda asi dementni uzivatele, protoze to mohli nechat tak, ze kdo je chytry, pujde zaplatit na jejich web a tam to bude mit o 20% levnejsi. Akorat tuhle variantu nesmeji inzerovat pres tu aplikaci. Ale asi by to mohli inzerovat jinymi kanaly :-) Podle me chteli jen prolomit tuhle zi..... applu, zkusili a uvidi se.
Pepa Vašata
Pepa Vašata Před 3 měsíci
Jan Pražák Pokud by ta možnost nebyla povinností, pochybuju, že by si vývojáři tuto možnost vybrali. Já být vývojářem, rozhodně si ji nevyberu.
Pepa Vašata
Pepa Vašata Před 3 měsíci
Dada Zizala Epicu ne, ale pochybuju, že kdyby tohle Apple dovolil, určitě by z App Storu neodešel jenom Epic
Jan Pražák
Jan Pražák Před 3 měsíci
Však to by byla tvoje volba, jestli použít AppStore nebo jiný store. Pravděpodobně by to vypadalo, tak že jiné obchody by byly levnější, ale třeba pro někoho míň bezpečné. Ovšem vývojáři by měli aplikaci možnost mít aplilaci na obou storech.
Dada Zizala
Dada Zizala Před 3 měsíci
A ty platis epicu za inapp, abys tohle musel resit?
PS3ojKar🔝🔝🔝
PS3ojKar🔝🔝🔝 Před 3 měsíci
🔝🔝🔝
Stanislav Grundza
Stanislav Grundza Před 3 měsíci
Na jednu stranu OK Apple nechce aby se z jeho zařízení stala obrazovka , ALE na straně druhé brzdí záměrně rozvoj jiné služby která umí něco co Apple neumí. Trochu mi to připomíná jednání Trumpa , protože USA neumí 5G minimálně ne na takové úrovni jako Huawei a protože je tu hrozba že by Huawei byl svetelný rok napřed v technologiích tak je raději odříznul bez důkazů a jen s tvrzením že mají zadní vrátka a že špehují i když sama USA je v tomhle velemistr a každá jedna technologická firma v USA sleduje celý svět. Je to dost pokrytecké a nevím zda-li se dá brát vážně chlap který radil aby si lidi píchli do žíli desinfekci. Představa že založím firmu která bude umět něco co Google ani Apple neumí OK smířím se s tím že pokud se chci někam dostat a chci aby se o mě vědělo musím dát mojí aplikaci na oba story a taky se musím smířit s tím že po mě bude vyžadováno 30% něco za něco , ALE pokud mě někdo bude záměrně brzdit jen proto že to sám neumí zaslouží si kopanec do míst kam slunce nesvítí je to podraz a svinstvo.
jiří Šeps
jiří Šeps Před 3 měsíci
to že 5g mělo mít zadní vrátka potvrdili i odborníci z jiných zemí :) navíc to jde do země, která kašle na lidská práva a pantenty
Ondřej Chwalek
Ondřej Chwalek Před 3 měsíci
Technická. Mluvíš tišeji nebo jiný mikrofon? Zdá se mi to nějak potichu o proti předešlým videům.
Hendork
Hendork Před 3 měsíci
Podle mne měl apple zastavit tim stažením fortnite a nepouštět se do hrozeb, že bude bojkotovat celý engine ... tím bych řekl že se zachovali jak malý děti a šli zbytečně přes čáru ... vypadá to spíš jako důkaz moci a nadřazenosti nad epicem možná skoro jak pomsta - můj názor je, že kdyby tohle neudělali, tak by ani epic nezastavil ty možnosti další sezony na apple zařízeních ... to si dle mého vyprovokoval apple sám jako odezvu za namyšlenost Já mám apple rád, ale myslím, že by je měl někdo trochu vrátit na zem aby nepředváděli zbytečnosti jako tohle
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 2 měsíci
@Pavel Sulc Epic je 30 let stará firma, ale můžeme klidně říct 30 let mladá firma, ať se to někoho z nás starších nedotkne :-) A co se psalo, tak měli hlavně díky Fortnite odhadovanou hodnotu 15 miliard dolarů. Na toho Jánošíka to určitě hrají, ale je otázka, zda tak budou vnímaní v průběhu a po jeho skončení, protože zrovna nyní na jejich rozhodnutí doplácí pouze jejich uživatelé, nikdo jiný.
Pavel Sulc
Pavel Sulc Před 3 měsíci
@Petr Mára Možná o tom nevím dost jen mám z toho pocit že Epic je tak mladá firma že lidé v ní ještě stále nezapomněli na myšlenky "obyčejných" lidí kteří si nad různými věcmi říkají tohle se mi nelíbí ale s tím nic nenadělám ale kdybych měl tu moc zkusil bych to.No a oni tu moc alespoň z části už mají.Třeba budou jednou vnímáni jako Jánošík který byl nepochybně zloděj který bral bohatým jejich majetek který sedřeli z poddaných a nevolníků což byl ovšem ve své době obecně uznávaný a naprosto legálně provozovaný byznys model na rozdíl od počínání Jánošíka a přes to je jmenovaný obecně vnímán jako kladná postava historie našich slovenských bratří.Vím ty paralely nejsou zdaleka ideální přes to doufám naznačují mé vnímání situace kolem této kauzy.
Petr Mára
Petr Mára Před 3 měsíci
To si nemyslím. Epic měl tu kampaň připravenou od začátku (reklama 1984) a blokování macOS jasně ukazuje, že mu nejde jen o Store, ale o cílený útok
Kamil Hofman
Kamil Hofman Před 3 měsíci
Je to stejný problém jako u uberem technologie jsou napřed před pravém a obchodními zvyklostmi taxikáři taky přicházeli o peníze a stavkovali. Tady jak jste říkal minule Apple něco roky buduje přináší mu to zisk a teď by se měl dívat že jen prodává předražené obrazovky na kterých vydělává někdo jiný a těžko se bude hledat kompromis a nějaká regulace podnikání na internetu aby to všem přinášelo odpovídající zisk!
jiří Šeps
jiří Šeps Před 3 měsíci
u ubru je problém s tím, že narozdíl od taxikářlů nemusí mít licenci, pojištění, místopis atd :)
Jirí Minarik
Jirí Minarik Před 3 měsíci
Jsem rad, že je toto video není tak jednostranné jako to minulé. Super.
Dada Zizala
Dada Zizala Před 3 měsíci
Jirí Minarik a pristi bude jeste vic proti applu, musis se spravne prozpusobit situaci :-)
David Bajer
David Bajer Před 3 měsíci
Zajimalo by mne jak po tomhle budou ostatni firmy nahlizet na Epic jako sveho potencionalniho partnera pac to jejich chovani a jednani mi vazne neprislo hodny takove firmy
Jiří Vašíček
Jiří Vašíček Před 3 měsíci
Když nad tím tak přemýšlím, Epic zmrazil aktualizace pravděpodobně za účelem toho, že by se MacOS a iOS hráči mohli bouřit proti Applu, tedy tak to vnímám já. Co když se to ale nezmění.. Poleví pak Epic nebo to nechá na “truc” zmražené a nechá si ujít několik tisíc hráčů? To by mě celkem zajímalo
Jiří Vašíček
Jiří Vašíček Před 3 měsíci
dfx xfd No musel by se chovat tak, jak si  píská :D Jsem zvědavý, jak to celkově dopadne.
dfx xfd
dfx xfd Před 3 měsíci
Aký význam má pre Epic, aby investoval do hier pre iOS a macOS, ak nevie, či ich Apple nezablokuje? Teraz Apple zablokoval všetky hry od Epicu, hoci tie pravidlá porušila iba jedna. To vyzerá ako zneužitie monopolného postavenia, keďže na iOS sa nedajú inak inštalovať aplikácie.
Petr Mára
Petr Mára Před 3 měsíci
Přesně tak
Daniel Malík
Daniel Malík Před 3 měsíci
Ahoj Petře, jak zmiňuješ streaming her v rámci cloudového řešení, tak není tak úplně pravda, že by to znamenalo úpadek prodeje her pro Apple - např. Nvidia GeForce Now lze použít pouze pro hry, které uživatel již vlastní, takže v tomto bych dle mého problém ze strany Apple nehledal. K topicu - Epic se lidem snaží marketingově prodat svou dlouho plánovanou past na Apple a hraje si na mecenáše "my chceme prodávat levněji", ale to je úplně mimo. V zásadě nechápu, kde berou tu drzost si diktovat, co bude a nebude v něčím Store. Apple nabízí svou platformu za určitých smluvních podmínek a pokud je někdo nerespektuje, tak má prostě smůlu. A je jedno, jestli si bude brát 0, 30 nebo i 99% z transakce. Do doby, kdy to vývojáři bude akceptovatelné, je vše v pořádku. Nehledě na to, že bez App Store by Fortnite nebyl tam kde je a negeneroval takové příjmy, jaké generuje.
Roman Korenec
Roman Korenec Před 3 měsíci
Politici at jdou někam se svyma regulacema. At se Epic s Applem domluví jak chtějí. Epic nema žádné právo (pozitivní) si nárokovat, aby ho Apple dal na AppStore a Apple zase nemůže nikomu zakazovat, jak a co vyvíjet. Kdyby nechali fungovat tržní mechanismy, samo by se to krásně vyřešilo a obě strany by se dohodli. Takto chce jedna strana ochcat druhou skrze centrální státní autoritu. Jak za totáče o tom zase budou rozhodovat starý soudruzi, co maj jeste 3310.
Radek Londin
Radek Londin Před 2 měsíci
​o danem problemu jsem schopen a ochoten diskutovat jen s nekym, s kym se domnivam, ze to ma alespon trochu smysl, to je cele... vy jste evidentne v uplne jinem "nemainstreamovem" a hlavne hodne svobodnem vesmiru... ideologicke formulky o fiktivnim cistem trhu, ktery by nekdy nekde mohl existovat (ve skutecnosti je to jen teoreticky nikdy nerealizovatelny myslenkovy abstrakt, asi jako dokonaly komunismus), kdyby to vzdycky nepokazili zli regulatori, uz jsem slysel tolikrat, ze me fakt nijak neobohati
Roman Korenec
Roman Korenec Před 2 měsíci
Radek Londin to je právě váš problem, ze nejste schopen diskutovat o daném problému, ale hadate se o definici pojmu, který jsem vam defakto ani nerozporoval. Dle vaši definice je monopol obří firma s dominantním postavením na trhu. Ok. V tom případě s monopoly nemam problem, protoze z toho těží koncový zákazník. Vubec jste neřekl žádný argument proti tomu, co jsem psal, ze muže na trhu vznikat konkurence a proc by do toho mel zasahovat státní aparát a čemu tim pomůže. Nemusíme spolu souhlasit, ale ja se vam snažím vysvětlit trochu jiny než mainstreamovy velmi zjednodušený pohled na věc. Od vas jsem si chtel taky přečíst jiny pohled na věc, ale dal jste mi tam jen odkaz na definici monopoly pro studenty ekonomie a par urážek.
Radek Londin
Radek Londin Před 2 měsíci
@Roman Korenec naděje na věcnou a smysluplnou argumentaci skončila už vaší redefinicí monopolu jak z nějaké brožurky Libertariánství pro ZŠ
Roman Korenec
Roman Korenec Před 2 měsíci
Radek Londin A tímto končí jakákoliv naděje na věcnou argumentaci. Přeji hezký den.
Radek Londin
Radek Londin Před 2 měsíci
@Roman Korenec než začnete vymýšlet své vlastní definice monopolu, možná byste se mohl doučit českou gramatiku a začít třeba u shody podmětu s přísudkem
o25 s25
o25 s25 Před 3 měsíci
pozrela som si 6 minut z videa aj napriek tomu, ze absolutne nechapem, o com bola rec, a nicomu som vlastne nerozumela :D :D :D
Andreas Lassak
Andreas Lassak Před 3 měsíci
Problem je v tom, ze od nove verze a arm verze bude muset pouzivat appstore kazdy a apple pay s 30% a to i pro vyvojare 1$ apps. Proc ? protoze s novym systemem zaniknou .dmg files.
Ewwe
Ewwe Před 3 měsíci
Ono je rozdíl mezi třeba GeForceNow kde člověk tu hru musí mít koupenou na steamu/uplay a pak ji muze hrat v tom cloudu a nejakou sluzbou ktera si bere subscrip a necha te hrat cokoliv i kdyz sis to nekoupil. Minimalne tak GFN fungoval v alfě kdy jsem ho pouzival.
bloodstar
bloodstar Před 2 měsíci
pisnicky na spotify a filmy na netflixu si taky nekupuju a apple s tim problem nema a u obojiho je to prima konkurence jejich sluzeb. Co se tyce xCloud, apple akorat potvrdil, ze je to firma bez dlouhode vize zijici minulosti a myslenek Steva jobse. Ohledne cloud gamingu se mohli zachovat jako inovatori, ale bohuzel pro uzivatele, rekli nesmyslne ne, ikdyz jine aplikace na stejnem principu ve storu jsou. Ano, toto je anti consumer a je to ve spouste zemi protizakonne jednani.
Ondřej Dvořák
Ondřej Dvořák Před 3 měsíci
Neměl jsem ani ponětí, kolik lidí nemá vůbec představu o existenci nějakých marží, že jim připadá relativně přijatelná 30% marže nehorázně obrovská. A ještě kolik lidí ani netuší o nějakých obchodních podmínkách apod. Stačí se podívat třeba do komentářů k Duklockovi, který o tomto taky točil. Až ti lidi začnou někdy podnikat, tak budou asi sakra překvapení.
Job Skillov
Job Skillov Před 2 měsíci
@hlava 100% marže je nesmysl, natož pak 400%.
Karel Kadlec
Karel Kadlec Před 2 měsíci
@Jan Křepela U free to play her? Ty jsou ve storu taky, pokud nikdo nepouzije inapp nakupy tak z toho apple nema vubec nic. Presto poskytuje stejne sluzby jako placene aplikaci.
Jan Křepela
Jan Křepela Před 3 měsíci
Petr Bouma o oprávněnosti Applu ani nespekuluju, právo bylo na jeho straně. Bral jsem to čistě z pocitového hlediska. Ale ten monopol je právě brán za špatný právě když to vyřizování si účtů zatáhne monopol i jiné strany a to Apple chtěl udělat i když na to podle svých pravidel měl nárok.
Petr Bouma
Petr Bouma Před 3 měsíci
@Jan Křepela Z všeobecného hlediska "vyhrožování" zaříznutím UE je špatné. Na druhou stranu Apple nevařil z vody a rozhodl se tak pohrozit na základě porušení podmínek developerského účtu a ne pouze podmínek app storu. Takže k tomu právo měl. Bylo to špatné rozhodnutí? Bylo. Bylo ale oprávněné? Bylo. Samozřejmě opakuji, z všeobecného hlediska by tím uškodil sobě i ostatním vývojářům. Takže si myslím, že to bylo jen takové bububu. Já se na firmy jako "Nutné zlo" nedívám, protože to by pak byla každá firma.
Jan Křepela
Jan Křepela Před 3 měsíci
@Petr Bouma Psal jsem v jiném komentáři, neviděl jsem Apple jako to zlo, dokud nezačal vyhrožovat zastavením UE, po rozhodnutí soudu jsem rád, že tohle Applu zatrhnula soudkyně. Podle mě je chování Epicu zase (po tom soudu) větší zlo, hlavně to jak to měli připravené (parodie na reklamu). On monopol není nutně špatný a zakázaný, v případě Applu a nastavení jeho pravidel ani nejde aby neměl monopol, ale nesmí Apple jít za hranu a to se právě stalo s tím UE. V tu chvíli se na stranu Epicu přidal microsoft svojí analýzou jak by ho krok Applu omezil. A to spolu MS a Apple jinak úzce spolupracují, to prezentují dokonce i na Keynotech Ano, refund je validní argument a proto jsem psal procenta pořád mnohem vyšší než u skutečných platebních bran, toho jsem si vědom. Na Googlu jsou stejná procenta, takže by se to nejspíš nestalo. Rozdíl je, že Apple mnohem víc dbá na to co se dostane do jeho storu a snáze se pro jeho systém připravují hry a aplikace, hlavně kvůli jednotnosti systému a počtu zařízení na které musí optimalizovat. Apple by mohl nastavit poplatek podle ceny aby se toto nestávalo, případně v něm zohlednit i jiné služby (vyšší poplatek=jisté místo na hlavní stránce appstore apod.).
FunTom
FunTom Před 3 měsíci
“Víte jak se ta hra hraje " je asi nejvíc annoying věta tisíciletí.
TheNo85307
TheNo85307 Před 3 měsíci
Vím že to bude docela off topic, ale chtěl jsem ti moc poděkovat. Jednak za to, že jsem našel tvůj kanál a začal ho pravidelně sledovat, za kvalitu videí, za obsah který děláš a taky za to, že jsi byl po letech jediným, který mi dokázal osvětlit iOS a vše kolem. Díky tomu jsem na iOS spolu s iPhonem X přešel a zcela upřímně musím říct, že za pár týdnů používání nemohu být šťastnější. A nebýt tebe, tento krok bych nejspíš ještě dlouho, nebo nikdy, neudělal. Ještě jednou moc díky za vše!
LAST TITAN
LAST TITAN Před 2 měsíci
TheNo85307 já ten telefon miluju ale po dvou letech je baterka dost... abych to řekl slušně.. v háji, kondice baterie jen 84% a musím říct že to moc dlouho na jedno nabití nevydrží, samozřejmě si za to můžu sám nahrál sem na tom možná i stovky hodin a nabíjel to velice jak to říct.. na hulváta.
TheNo85307
TheNo85307 Před 2 měsíci
@LAST TITAN Dlouho jsem se rozhodoval mezi X a 8 Plus a nakonec jsem se rozhodl pro X, protože jsem chtěl zkrátka menší telefon a bez rámečků. A i v tomto mi Xko maximálně vyhovuje
LAST TITAN
LAST TITAN Před 3 měsíci
iPhone X gang!
Ivan Anonym
Ivan Anonym Před 3 měsíci
Jaký máš názor na to , že Epic chce presadiť svoj Epic store ktorý by chceli aby fungoval vedla App Storu?
Marek Mikuš
Marek Mikuš Před 3 měsíci
@No5ak Cenu aplikace, cenu předplatného, cenu balíčků i cenu mikrotransakcí pro zákazníka určuje vývojář, ne provozovatel. Monopol v rámci své platformy neexistuje, pokud ho nemá celosvětově, Apple má s bídou 25% tržního podílu (ono je otázkou jak tu kategorii definovat, protože do mobilních zařízení se dají počítat i laptopy, do mobilních herních zařízení se dají počítat přenosné konzole apod.). I Microsoft u XBOXu, Sony u PSP a Nintendo u Switche mají svůj obchod, nemůžete si tam nic prodávat sám, jsou výrazně striktnější v pravidlech a mají také provizi 30% z cen a mikrotransakcí.
No5ak
No5ak Před 3 měsíci
Ked mas na nieco monopol nechces konkurenciu, pretoze takto si mozes diktovat cenu.
Prokop Buben
Prokop Buben Před 3 měsíci
Vlastně je mi to šumák, ale jsem rád, že někdo, kdo vydal takovou prasárnu jako fortnite trpí.
Martin Brokeš
Martin Brokeš Před 3 měsíci
Oni vlastně ani trochu netrpí, udělali to schválně, ti hráči na apple zařízeních jim chybět nebudou, jen tohle využili k útoku na apple a v každé válce se musí někdo obětovat
Niki Novelle
Niki Novelle Před 3 měsíci
Jsem vývojář a těch 30% je hodně nepříjemný. Byl bych rád jestli by to dali dolu.
Ondřej Dvořák
Ondřej Dvořák Před 3 měsíci
@Niki Novelle Tak těch aplikací je ohromné množství. Furt je to hotová a funkční platforma s obrovskou základnou lidí. A ne vždycky je potřeba investovat do reklamy. Jsou i situace, kdy se to povedlo s nízkou reklamou nebo i s organickým růstem. Je to samozřejmě dost těžké, ale ne nemožné.
Niki Novelle
Niki Novelle Před 3 měsíci
Ale zase je to 15% mobilních uživatelů. Stejně je to docela drahý.
Niki Novelle
Niki Novelle Před 3 měsíci
To se jen tak bez reklamy k nikomu nedostane i když to je na AppStore.
Ondřej Dvořák
Ondřej Dvořák Před 3 měsíci
Je to možná nepříjemný, ale na druhou stranu takto lehce svůj produkt můžeš dostat k několika miliardám uživatelů.
Jan Křepela
Jan Křepela Před 3 měsíci
Co udělal Epic je prasárna, co chtěl udělat Apple s UE by byla ještě větší prasárna.
Viktor Leština
Viktor Leština Před 3 měsíci
@Dada Zizala Když Apple vezme vývojářské práva Epicku tak se UE zastaví. Nemůžou přidávat updeti atd..
Dada Zizala
Dada Zizala Před 3 měsíci
Jan Křepela jak? To UE snad neni soucasti iOS, a zkompilovat to do aplikace je snad nutnosti, tak jak to jde zakazat?
Jan Křepela
Jan Křepela Před 3 měsíci
Dada Zizala to je pravda, ale mohl zakázat přístup k vývojářským nástrojům UE na iOS a OSX. To by znamenalo, že nikdo už by nemohl dělat nové aplikace ale i aktualizace aplikací s UE na uvedené systémy.
Dada Zizala
Dada Zizala Před 3 měsíci
Apple prece nemuze zakazat UE ostatnim vyvojarum...
Jan Křepela
Jan Křepela Před 3 měsíci
@Dominik Šimko A oni nějak porušují pravidla ostatní vývojáři používající UE a uživatelé jejich aplikací? Proto si myslím, že Apple v tomhle přestřelil. Epic vzal jako rukojmí hráče Fortnite, Apple zvýšil sázky a bral si jako rukojmí další vývojáře a jejich zákazníky.
Ondra Kaše
Ondra Kaše Před 3 měsíci
Metr Pára
Honza Růžička
Honza Růžička Před 3 měsíci
Líbí se mi, že to dokážeš shrnout a udělat názor. Kdyby nebylo tebe, tak bych o téhle kauze nevěděl, protože tohle téma nikdo netočí. Super.
okovarik3
okovarik3 Před 3 měsíci
Honza Růžička Rozumim. Nicméně mě třeba pro mě je shrnutí a rozebrání situace lepší právě od Vortexu. Kde kromě nezaujatého vysvětlení pohnutek všech stran přidali i svůj pohled a hodnocení. Ale každému muže sedět jiné podani
Honza Růžička
Honza Růžička Před 3 měsíci
@okovarik3 Aha, tak bylo mi jasný, že tuhle kauzu, taky asi někdo natočil, ale s takovým podáním, jako Petr Mára to nebylo. A nějaký co točejí všechny možný a ničemu se nevěnují na 100% neni dobrý koukat. Nebo aspon pro mě. Vždy to někdo udělá na 100%
okovarik3
okovarik3 Před 3 měsíci
Také nesouhlasím, ze to nikdo netoci. Jen možná nesledujete ty spravne kanály 🙂 já vím minimálně o 3 dalších (pravda většinou zaměřeny na herní průmysl jako Vortex).
Top Gaming TV
Top Gaming TV Před 3 měsíci
Ale točí :D
StiBi
StiBi Před 3 měsíci
Jako vždy...skvělý video ;)
Matusus TV
Matusus TV Před 3 měsíci
Ja si myslím že epik by mal trpieť kôli tomu že porušili pravidla. Stojím za applom myslím si že keď si dačo vybuduješ tak máš právo zobrať si z toho 30%
Matusus TV
Matusus TV Před 3 měsíci
Fullmetal Alchemist Já chápu o čem tenhle souboj je ale přídě mi ze Epik by se mnel zamyslet
Matusus TV
Matusus TV Před 3 měsíci
Fullmetal Alchemist Ano máš pravdu
Fullmetal Alchemist
Fullmetal Alchemist Před 3 měsíci
Ale kdyby Apple zakázal UE na iOS, tak by přestali fungovat všechny aplikace, které na tom běží.
SuperF4KE
SuperF4KE Před 3 měsíci
Těch 30% je dooost prasárna jak Apple, tak Google. Jako zaplatit jako vývojář 30% ok, ale muset danit z celé 100% částky. Hovadina.. Hlavně, že Unreal engine je netknutej. Ještě edit, když hájíš APPLE, tak jak je možné, že mají jiné společnosti jiná %, než třeba EPIC?
Matěj Lukáš
Matěj Lukáš Před 3 měsíci
@SuperF4KE v čem je to monopol?
Petr Bouma
Petr Bouma Před 3 měsíci
Nevím v jakém světě žiješ. Ale daň ze 100% odvádíš i na steamu, ps storu, atd.
Fullmetal Alchemist
Fullmetal Alchemist Před 3 měsíci
@Ivan Anonym tak ať si to daní sami...
SuperF4KE
SuperF4KE Před 3 měsíci
@Ivan Anonym to jim neberu. Ale i tak. Monopol..
Ivan Anonym
Ivan Anonym Před 3 měsíci
Oni to vybudovali, ty im ideš hovoriť koľko % si môžu brať?
Nikroman Alias:Wenceslas Jasanský
Nikroman Alias:Wenceslas Jasanský Před 3 měsíci
Tohle bude zajímavé video . . . . . . Nikoho to nezajímá ale jsem první
Games Team
Games Team Před 3 měsíci
první
Matěj Lukáš
Matěj Lukáš Před 3 měsíci
@RichmondsTube Epic prostě vochcal pravdila Applu. Co je na tom k nepochopení?
Petr Mára
Petr Mára Před 3 měsíci
Epic porušil pravidla. Co je na tom v pořádku?
Petr Mára
Petr Mára Před 3 měsíci
Nehádejte se, první jsem byl já 😉
Honza Růžička
Honza Růžička Před 3 měsíci
Ne, jsi druhej ..
Ariana Grande - 34+35 (official video)
3:41
ArianaGrandeVevo
zhlédnutí 39M
SIMA - Lovesong (prod. Gajlo & H0wdy)
3:37
SIMA Official
zhlédnutí 750K
Petr Mára: Tvrdě pracuji a dovolím si utrácet
55:37
Office tour - konečně hotovo [4K]
18:32
Petr Mára
zhlédnutí 68K
Ariana Grande - 34+35 (official video)
3:41
ArianaGrandeVevo
zhlédnutí 39M
SIMA - Lovesong (prod. Gajlo & H0wdy)
3:37
SIMA Official
zhlédnutí 750K
AMD did NOT disappoint me
13:08
Linus Tech Tips
zhlédnutí 2M
[1202] Mystery Puck Lock With A Design Flaw
3:03
LockPickingLawyer
zhlédnutí 1M
M1 MacBook Review + Mac Mini
11:59
Dave Lee
zhlédnutí 1,4M